ביטוח חיות מחמד – איך נדע שקנינו את המוצר הנכון?

Mahmoud Yahyaoui באתר PEXELS

כשאנחנו ניגשים לרכוש פוליסת ביטוח רכב, דירה או כל פוליסה אחרת, אנו נוהגים לבחון אופציות שונות עד שאנחנו מחליטים איזה מוצר ביטוחי יכול להתאים לצרכים שלנו, בין אם זה מבחינת תנאי הפוליסה, הכיסויים שהיא מציעה לנו, עלויות הפרמיה, איכות החברה וטיב השירות שלה.

כך נעשה גם כשאנחנו ניגשים לרכוש ביטוח חיות מחמד. מאחר ואנחנו רוצים, מצד אחד, לספק לחיית המחמד שלנו את כל התנאים הטובים ביותר בעת הצורך, ומצד שני, נרצה לשלם כמה שפחות ולקבל כמה שיותר, אזי שעלינו לבחון את האופציות השונות ובסופו של דבר לבחור ביטוח שיתאים לצרכים שלנו.

ביטוח חיות מחמד הוא מוצר חיוני מאוד עבור כל מי שמחזיק כלב, חתול או חיות מחמד אחרות, בין אם זה בבית ובין אם זה בחצר או בגינה, בין אם מדובר בחיה אחת או יותר (אז נידרש לקנות יותר מפוליסה אחת). הביטוח מאפשר לנו ליהנות מכיסויים של חברת הביטוח לעלויות טיפולים רפואיים שונים. כך במקום שאנחנו נשלם את מלוא סכום הטיפול מהכיס שלנו, יש לנו אפשרות לפנות לחברת הביטוח, לממש את הפוליסה, וליהנות מהכיסויים הרלוונטיים על פי התנאים המופיעים בה.

איך ניגשים לרכוש ביטוח חיות מחמד?

לפני הכל, חשוב להבין, פוליסת ביטוח חיות מחמד כמו פוליסות בריאות אחרות רצוי לעשות בגיל צעיר. לא לחכות שהכלב יהיה מבוגר או שהחתול יהיה אצלנו מספר שנים עד שנרכוש פוליסה. ברגע שאנחנו מאמצים אותם, עלינו לפנות אל החברה ולרכוש את הפוליסה המתאימה.

יש לכך שתי סיבות:

סיבה ראשונה, ככל שרוכשים את הפוליסה בגיל צעיר יותר, אפשר ליהנות ממנה בשלב יותר מוקדם. גם אם נדמה לנו שהכלב או החתול בריאים בגיל צעיר, תמיד יכול לקרות משהו שיחייב אותם לעבור טיפול רפואי. מוטב שכבר אז יהיה לנו ביטוח.

סיבה שנייה, ישנן חברות שלא ימהרו למכור לנו פוליסות לחיות מבוגרות, או שימכרו בתנאים מאוד לא אטרקטיביים עבורנו. לכן, יהיה נכון לרכוש פוליסה בגיל צעיר, וככל שהם יתבגרו, הפרמיה תעלה אך אנחנו נוכל ליהנות מהתנאים שהפוליסה כוללת.

בעת שלב החיפוש, עלינו לבדוק מה החברה מציעה לנו, הן מבחינת סוג הכיסויים, הסכום שלהם, והן מבחינת תנאי המימוש של הפוליסה. הכיסויים צריכים לכלול את כל האפשרויות המוכרות בשוק לטיפול רפואי. לדוגמא, ניתוחים, אשפוזים, בדיקות דם, צילומים, תרופות ועוד. בדרך כלל פוליסת ביטוח איננה כוללת חיסונים.

עוד נקודה שחשוב לשים לב אליה היא, האם ישנה חשיבות לשאלה אצל מי הכלב או החתול מטופלים. עדיף שנוכל לבחור בעצמנו את הווטרינר, כך נוכל לספק להם טיפול אצל מישהו שאנחנו סומכים עליו.

לפני סיום נדגיש, מוטב גם לבדוק אופציה של ביטוח צד ג', אם חס וחלילה אנחנו חוששים שחיית המחמד שלנו תגרום נזק ותפגע באנשים או ברכוש של אחרים. כך לא נצטרך להתמודד עם עלויות הפיצויים לבדנו.