איך מים מועילים לבריאותנו?

קרדיט תמונה: pixabay.com

איך מים מועילים לבריאותנו?
כולם מודעים לחשיבות הגבוהה של שתיית מים למעשה, מים הם היסוד לתפקוד תקין של גוף האדם וממלאים תפקיד חיוני בשמירה על הבריאות הכללית של האדם.

אז אם אתם רוצים להתעמק בפרטים לגבי התועלות של מים, הנה כמה דרכים שבהן מים מועילים לבריאותנו:

הידרציה ואיזון נוזלים
שמירה על לחות נכונה חיונית לתפקודי הגוף. מים מסייעים בשמירה על איזון נוזלי הגוף, ומאפשרים תהליכים טבעיים וחשובים כמו: עיכול, ספיגה, מחזור הדם וויסות של טמפרטורת הגוף.

סיוע בפעולות העיכול
מים מסייעים בעיכול ובספיגה של מזון. בכוחם של מים לרכך את הצואה, להקל על המעבר ולמנוע מצבים שונים של עצירות.

מתן תמיכה בתפקוד הכליות
הכליות דורשות מים כדי לסנן חומרי פסולת ורעלים מהדם, וליצור שתן להפרשה – מדובר בפעולה חשובה ואף חיונית לשמירה על בריאות הגוף.

תרומה לבריאות עור הפנים
שתיית מים מספקת שומרת על לחות העור, מה שיכול לשפר את גמישותו ועור הפנים שלו, להפחית את הסיכון ליובש ולקדם זוהר בריא. ולכן, גם מי שעור הפנים שלו חשוב לו ומבקש לשמור על מראה חיוני ובריא, חשוב שיקפיד לשתות כמויות גדולות של נוזלים וכמובן, בעיקר מים.

מווסת את טמפרטורת הגוף
למים קיבולת חום גבוהה ולכן, הם גם עוזרים לווסת את טמפרטורת הגוף על ידי הזעה ושחרור חום דרך העור.

תמיכה בבריאות המפרקים
הידרציה נכונה המתאפשרת באמצעות שתייה של כמות מספקת של מים, עוזרת לשמור על שימון נאות במפרקים, הפחתת החיכוך ומניעת אי נוחות ולכן, מדובר בתועלת בריאותית נוספת של שתיית מים.

הגברת הביצועים הפיזיים
במהלך פעילות גופנית, שמירה על לחות חיונית כדי לשמור על ביצועים, לווסת את טמפרטורת הגוף ולמנוע מצב של עייפות ושל תשישות של הגוף (וכחלק מכך, גם של הנפש).

תמיכה בתפקוד קוגניטיבי
התייבשות יכולה להשפיע על התפקוד הקוגניטיבי ועל מצב הרוח. שתיית מים מספקת עוזרת לשמור על מיקוד, ערנות וריכוז.

מסייעים בהובלה של חומרים מזינים
מים מסייעים בהעברה של חומרים מזינים חיוניים ובין היתר: ויטמינים ומינרלים בכל הגוף אל התאים ואל הרקמות.

שמירה על משקל תקין
שתיית מים לפני הארוחות יכולה לעזור להפחית את התיאבון ולתמוך בשמירה על משקל תקין על ידי קידום תחושת שובע.

ניקוי של רעלים
צריכת מים מספקת עוזרת לשטוף את חומרי הפסולת והרעלים ולהוציא אותם החוצה מהגוף  דרך שתן, זיעה ויציאות.

מניעת התייבשות
התייבשות אשר נובעת מאי שתיית מים או נוזלים בכמות מספקת, עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, כולל כאבי ראש, סחרחורת, עייפות, ובמקרים חמורים היא עלולה לסכן חיים. שתיית מים מספקת עוזרת למנוע התייבשות.

סיוע בהתגברות על מצבים בריאותיים שונים
שתיית מים יכולה לסייע במגוון רחב של מצבים בריאותיים שונים. לדוגמא, מי שמתמודד עם שלשולים וכחלק מכך מאבד נוזלים, קיימת חשיבות גבוהה שיקפיד לשתות כמות גדולה של מים, על מנת להחזיר את הנוזלים שאיבדו – כמובן, זאת בשילוב עם פתרונות יעילים נוספים כמו לדוגמא, נטילת פרוביוטיקה.

חשוב לציין שכמות המים אותה יש לצרוך בכל יום, משתנה בין אנשים, והיא מושפעת מלא מעט גורמים כמו: גיל, מין, רמת פעילות ואקלים. ההמלצה היא כמובן לבדוק את הנושא הזה ולהיות מודעים לכמות המים אותה מומלץ לשתות בכל יום. להקפיד לשתות גם כאשר לא מרגישים תחושת צימאון וגם בעונות החורף בהן הצימאון פחות מורגש. מעבר לכך, יש לדאוג  להקשיב לאיתותי הצמא של הגוף שלך ולהתאים את צריכת המים בהתאם היא המפתח.