איך להתכונן כלכלית לקראת לימודים אקדמאיים?

קרדיט תמונה:pexels.com

 

הכנה לקראת לימודים אקדמיים מצריכה גם הערכות כלכלית – אשר מהווה צעד מכריע בתהליך, שכן השכלה מגיעה לרוב עם עלויות גבוהות, כולל: שכר לימוד, ספרים, עזרי לימוד שונים והוצאות מחיה. אז לא משנה באיזה מסלול לימודים בחרתם: לימודי תקשורת, לימודי כלכלה, מדעי המחשב או כל מסלול אחר, הנה כמה צעדים שיעזרו לכם לעשות את ההכנה כלכלית הרצויה לקראת היציאה למסע האקדמי:

יצירת תקציב
יש להתחיל ביצירת תקציב שמתאר את יעדי ההכנסות, ההוצאות והחיסכון הצפויים שלכם לאורך כל שנות הלימודים – כאשר לרוב, תקופת התואר תתפרס על פני 3 או 4 שנים. חשוב להיות מציאותיים ולבסס את העלויות על מחקר מעמיק ויסודי בנושא.

קביעת עלויות לימודיות
יש לבצע בדיקה מקיפה ומעמיקה לגבי העלויות הכוללות של התוכנית האקדמית הספציפית בה בחרתם. כולל: שכר לימוד, אגרות, ספרי לימוד, אספקה ​​ודיור. קחו בחשבון גם הוצאות קבועות ומשתנות. ההמלצה היא להכין רישום מסודר או לעשות שימשו באפליקציות ייעודיות אשר יכולות לסייע בנושא.

ערכו היכרות עם מלגות ומענקים
זה הזמן לחפש מלגות, מענקים וצורות אחרות של סיוע כספי. מוסדות וארגונים רבים מציעים סיוע כספי על בסיס הישגים אקדמיים, כישרונות או קריטריונים ספציפיים. יש לקחת בחשבון שמלגות יכולות לסייע במידה רבה במימון הלימודים ולכן, ההמלצה היא להשקיע את כל הזמן והמאמצים הנדרשים על מנת לערוך היכרות מעמיקה עם כל המלגות האופציונאליות ובשלב הבא, להגיש את הבקשות הנדרשות על מנת לקבל אותן.

לשקול את האפשרות לעבודה במשרה חלקית או משרדת סטודנטים
יש לחקור אפשרויות והזדמנויות עבודה במשרה חלקית או במשרה חלקית בתוך או מחוץ לקמפוס. עבודה במשרה חלקית יכולה לסייע בכיסוי הוצאות מחיה ולהפחית את הצורך בלקיחה של הלוואות.
יש לקחת בחשבון שלא תמיד יתאפשר לעבוד בשנה הראשונה ללימודים, שהיא השנה הכי דורשנית, אבל בהמשך הדרך בהחלט ניתן להשתלב בעבודה מתאימה.

הלוואות סטודנטים
אם מלגות ועבודה חלקית אינם מספיקים לכם על מנת לממן את הלימודים, כדאי לשקול הלוואות לסטודנטים. יש לחקור אפשרויות הלוואות בחסות ממשלתית כמו גם הלוואות פרטיות – אשר מוצעות במקרים רבים בתנאים טובים במיוחד עבור הסטודנטים. כמובן, שההמלצה היא לקחת הלוואות בצורה מושכלת ונבונה, יש חשיבות גבוהה להבין בצורה מעמיקה את התנאים של ההלוואה ותוכניות ההחזר – על מנת שתוכלו לעמוד באותם התנאים.

ניסיון לחסוך מראש
אם דבר זה מתאפשר ובמידה ואתם יודעים מראש על כך שאתם מתכננים ללמוד לימודים אקדמאיים בשנה או בשנתיים הקרובות, ההמלצה היא להתחיל לחסוך כסף ללימודים  מראש. כדאי לשקול ולפתוח חשבון חיסכון ייעודי שיעזור לכם להגיע ליעדים הפיננסיים אותם הצבתם לעצמכם. אם יהיה לכם סכום כסף מראש אשר מיועד עבור אותה המטרה, תוכלו להתחיל את הלימודים בראש שקט וללא דאגות כלכליות.

נסו לחסוך ככל שאתם יכולים
יש לבדוק את כל האפשרויות לחסוך כסף – לדוגמא, להישאר לגור בבית ההורים לאורך הלימודים, או לחפש אפשרויות דיור במעונות או עם שותפים. אם יש לכם אפשרות לחסוך גם בכל מה שקשור לציוד הלימודי, לדוגמא, רכישה מיד שניה כדאי לנסות ולעשות זאת, על מנת לחסוך כסף. כמובן, כדאי גם לבדוק איך ניתן לחסוך בהוצאות הנסיעה לפקולטה – בין אם לבדוק אופציה של תורניות עם סטודנטים אחרים, בין אם על ידי בחינת האופציה של שימוש בתחבורה ציבורית או כל דרך אחרת אשר יכולה לסייע לכם לחסוך סכומי כסף, שגם אם הם נראים קטנים במצטבר הם יכולים להגיע לסכומים גבוהים.