איך להפוך את לימודי התואר לחוויה מהנה?

קרדיט תמונה:pexels.com

 

מצד אחד הרשמה ללימודי תואר ראשון טומנת בחובה דרך לא פשוטה.
היא מצריכה ממכם להשקיע לא מעט בלימודים, ללמוד למבחנים, להגיש עבודות ולעמוד ברשימה ארוכה של מטלות.
יחד עם זאת, בדיעבד לא מעט סטודנטים לשעבר מעידים על כך שהתקופה הזאת הייתה היפה ביותר בחיים.
אז בכדי שלא תגיעו למצב שרק בדיעבד אתם נזכרים כמה היה לכם טוב באותם הזמנים ובפועל אתם סובלים, להלן מספר טיפים ישימים אשר יכולים לסייע לכם להפוך את חווית לימודי התואר הרבה יותר כיפית, חווייתית ונעימה ממה שהיא יכולה להיות בפועל:

בחירת מסלול הלימודים הנכון
בחרו מסלול לימודים אשר תואם את תחומי העניין ומטרות הקריירה שלכם. כאשר אתם נלהבים מתחום הלימוד שלכם, הלמידה הופכת למהנה יותר.
לכן, בשלב הראשון חשוב שתבינו מה מעניין אתכם ומה מסב לכם עניין, הנאה וריגוש ולא פחות חשוב מכך, מה מסקרן אתכם.
כך שאם אתם אוהבים לעזור לאנשים וזה עושה לכם טוב, כדאי לשקול מקצועות טיפוליים כמו לדוגמא, תואר ראשון בפסיכולוגיה.

הגדירו יעדים ריאליים
קבעו יעדים אקדמיים ברורים ובר-השגה לכל סמסטר. מטרות אלו יכולות לספק מוטיבציה ותחושת הישג כאשר אתם מגיעים אליהן. מומלץ אף להעלות את כל היעדים והמטרות על הכתב, על מנת שלא תשכחו אותם וכמובן, תוכלו לעשות הכול בכדי להתמיד בהם.

הקפידו על ארגון
צרו לעצמכם לוח זמנים מאורגן היטב, כולל זמני שיעורים, מפגשי לימוד ומועדי ביצוע של מטלות. שקלו להשתמש בכלים דיגיטליים רלוונטיים או במתכנן פיזי כדי שתוכלו לעמוד במחויבויות שלכם – עמידה במחויבויות תעזור לכם להרגיש תחושת סיפוק גדולה יותר, מה שיכול לתרום להנאה שלכם מהלימודים.

צרו לעצמכם שגרת לימוד
השקיעו בפיתוח של שגרת לימוד עקבית שמתאימה לכם. מצאו מרחב שקט ונוח ללמוד בו, הסירו הסחות דעת וקבע זמני לימוד ספציפיים.

הקפידו על לקיחת הפסקות
אל תעמיסו על עצמכם בלימודים מתמשכים אשר עלולים לעייף ולהתיש אתכם. יש לקבוע הפסקות קצרות כדי להטעין את המוח ולמנוע מעצמכם מצב של שחיקה.

בנו מערכות יחסים עם סטודנטים אחרים
יש לא מעט הפסקות במהלך כל יום לימודים אקדמי, ההמלצה היא לנצל את הזמן הזה על מנת להתחבר עם סטודנטים אחרים. נסו ליצור לעצמכם קבוצות לימוד, השתתפות בשעות המשרד ושיתוף פעולה בפרויקטים יכולים לשפר את חווית הלמידה שלכם.

פעלו בכדי להכיר את קורסי הבחירה
קחו קורסי בחירה שמעניינים אתכם, גם אם הם מחוץ למקצוע שלכם. זה יכול להוסיף גיוון ללימודים ולאפשר לכם לעסוק בתחומי עניין אישיים שמעניינים אתכם ויכולים להעשיר אתכם.

שמרו על הבריאות (הנפש והגוף)
לאורך תקופת הלימודים חשוב לתעדף רווחה גופנית ונפשית. כדאי להקפיד לבצע פעילות גופנית סדירה, הקפידו על תזונה מאוזנת ודאגו לשינה מספקת ואיכותית. גוף ונפש בריאים חיוניים לחוויה אקדמית מהנה.

למדו לנהל מתחים וחפשו דרכי הרגעה
פתחו, למדו וישמו טכניקות לניהול מתחים כגון מיינדפולנס, מדיטציה או יוגה. נסו לחפש ולמצוא עוד דרכים בריאות להתמודד עם לחצים אקדמיים – סביר להניח שבמהלך הלימודים אתם עתידים להיפגש עם לא מעט גורמים למצבי מתח וכדאי שתעשו כל מה שאתם יכולים על מנת להתגבר עליהם.

לסיכום, יש לא מעט פעולות אקטיביות בהן ניתן לנקוט על מנת להפוך את תקופת לימודי התואר להרבה יותר מספקת, חווייתית ונעימה. כדאי שתכירו כמה שיותר מאותן הפעולות וכמובן, תקפידו גם ליישם אותן – או לפחות את אלה מתוכן שאתם יותר מתחברים אליהן.