כל מה שחשוב לדעת לפני שלוקחים הלוואת משכנתא

קרדיט תמונה: pexels.com

 

לא משנה אם החלטתם לקנות דירה בפרויקט חדש מקבלן או חברת בניה או דווקא דירה מיד שניה, סיכויים גבוהים שאין ברשותכם את כל ההון ההתחלתי הנדרש להשלמת הרכישה.
החדשות הטובות הן שבאמצעות הלוואת משכנתא תוכלו להשלים את הקניה.
חשוב להיות מודעים לכך שנטילת הלוואת משכנתא היא החלטה פיננסית משמעותית הדורשת שיקול דעת ותכנון מדוקדקים. אז להלן כל מה שצריך לדעת לפני שלוקחים הלוואת משכנתא:

הבינו בצורה מעמיקה את המצב הפיננסי שלכם
לפני הגשת בקשה להלוואת המשכנתא, קיימת חשיבות גבוהה להעריך בצורה מעמיקה את מצבכם הכלכלי. יש לקחת בחשבון פרמטרים כמו: גובה ההכנסה החודשית, ההוצאות והחובות הקיימים שלכם. הבן את דירוג האשראי וההיסטוריה שלכם.
כמובן, שכדאי לשים דגש גם על פרמטרים כמו: מחיר הדירה וההון ההתחלתי שיש ברשותכם – וכמובן, גם גובה ההון לו תזדקקו בכדי להשלים את הרכישה.

הגדרת תקציב ריאלי
חשוב לקבוע עמה עתיד לעלות הבית אותו תוכלו להרשות לעצמכם. קחו בחשבון גורמים כמו המקדמה אותה תדרשו לשלם, החזר משכנתא חודשי, ארנונה, מיסים ביטוח ועלויות תחזוקה.

שמרו סכום כסף למקדמה
שאפו לחסוך עבור מקדמה משמעותית, באופן אידיאלי 20% ממחיר הרכישה של הבית. מקדמה גדולה יותר יכולה להוביל לתנאי הלוואה טובים יותר ותשלומים חודשיים נמוכים יותר.

ערכו היכרות עם מסלולי משכנתאות
ערכו היכרות עם כל סוגי המשכנתאות השונים, כולל הלוואות בריבית קבועה, בריבית מתכווננת, וכיוצא בזה. יש לקחת בחשבון שלכל מסלול משכנתא שכזה יש תנאים ודרישות זכאות שונות.

השוו בין מלווים

השקיעו בחיפוש אחר מלווי משכנתאות וקבלו הצעות מחיר ממספר מקורות כדי להשוות בין שיעורי ריבית, עמלות ותנאים. יש לשקול את האפשרות לפנות ישירות לבנק או להסתייע בשירותיו של יועץ משכנתאות – אשר יוכל לסייע לכם גם בהרכבת המשכנתא המתאימה.

קבלת אישור מקדים
פעלו על מנת לקבל אישור מוקדם להלוואת משכנתא אשר ייעודו להעריך כמה אתם יכול ללוות על סמך המידע הפיננסי שלכם. אישור מוקדם, כרוך בבדיקה יסודית של הכספים אותם אתם מחזיקים ברשותכם ומספק התחייבות מותנית מצד המלווה.

הבינו את שיעורי הריבית
שיעורי הריבית משפיעים באופן משמעותי על תשלומי המשכנתא שלכם. החליטו אם אתם מעדיפים משכנתא בריבית קבועה (עם ריבית קבועה) או משכנתא בריבית מתכווננת (עם תנודות בריבית).

בדקו את תנאי המשכנתא
קבעו את משך תקופת המשכנתא שלכם. האפשרויות הנפוצות כוללות טווח של בין 15 שנים ועד לכ-30 שנה. לתקופות קצרות יותר יש בדרך כלל תשלומים חודשיים גבוהים יותר אך עלויות ריבית נמוכות יותר לאורך חיי ההלוואה. בכל מקרה, קיימת חשיבות גבוהה לקחת בחשבון את כל אותם המשתנים על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה.

בדיקה מקדימה של הנכס
לפני שאתם עושים את הצעדים הנדרשים וסוגרים את העסקה בדרך לרכישת הבית. ההמלצה היא לבדוק את הנכס בצורה מעמיקה ולהסתייע בכל אותם אנשי מקצוע אשר יכולים לסייע לכם להבטיח שאתם אכן עושים את הבחירה הנכונה – לדוגמא, עורך דין, שמאי מקרקעין וכל איש מקצוע אחר.

גילוי של אחריות פיננסית ועמידה בהחזרים

לאחר קבלת המשכנתא, הקפידו לשמור על הרגלים פיננסיים אחראיים, לרבות תשלומי משכנתא בזמן ותקצוב עלויות שונות המהוות חלק מהוצאות  הבית. זכרו, זאת לא חוכמה רק לקבל הלוואת משכנתא, יש צורך גם להחזיר אותה ובכדי שתוכלו לעמוד בהחזרים החודשיים עליכם להקפיד ולהתנהל חכם לאורך כל תקופת ההלוואה – אשר כידוע יכולה להתפרס לעיתים גם על פני עשרות שנים.