איך מתכוננים לקראת בדיקת MRI?

מכשיר ה-MRI נחשב לדעת רבים לאחד מהמכשירים המתקדמים ביותר בעולם הרפואה. המכשיר הזה מאפשר לבצע סריקה לא פולשנית לאיברים הפנימיים בתוך הגוף. לאחר סריקה מהסוג הזה יהיה ניתן לראות דברים שונים שאותם לא ניתן לראות בבדיקות רגילות. מידיי יום בישראל בערך כאלף בדיקות מהסוג הזה במכונים שונים בפריסה ארצית. אך עדיין ישנה חוסר מודעות לכל מה שקשור להכנות לקראת הבדיקה החשובה הזאת. מה שבטוח זה שאחרי שתקראו את המאמר הבא תוכלו להיות מוכנים לקראת הבדיקה. במאמר הבא נסביר לכם אילו דברים חובה לדעת או להכיר לפני שעושים בדיקת אם.אר.אי או EEG.

בדיקת דם מקדימה

בחלק גדול מאוד מהמקרים תמצאו את עצמכם במצב שבו תצטרכו לעבור בדיקת דם מקדימה. בדיקת הדם נועדה בשביל שיהיה ניתן להזריק את החומר של הבדיקה עצמה. מדובר על חומר שאמור לאפשר לקבל ממצאים הרבה יותר ברורים מאשר הממצאים הרגילים. אי לכך בדיקת הדם מוכיחה כי המצב של המטופל תקין, כך שלא תתעורר בעיה כתוצאה ממתן הזריקה. הבדיקה צריכה להיעשות כשלושה חודשים לכל היותר לפני בדיקת ה-MRI. ההמלצה היא לנסות לעשות אותה סמוך ככל האפשר לבדיקה עצמה כך התוצאות יהיו מדויקות.

צום לפני הבדיקה

לפני כל בדיקה מהסוג הזה, גם לפני בדיקת EEG ישנו צורך להגיע לאחר צום. רוב הבדיקות מהסוג הזה מצריכות מכם להפסיק לאכול, כך שהתוצאות יהיו אמינות ככל האפשר. יש פעמים שבהם תצטרכו להפסיק לאכול שעתיים לפני הבדיקה ומקרים אחרים שבהם תצטרכו להפסיק לאכול 6 שעות לפני הבדיקה. לכן תדאגו לקבל את ההכוונה הנכונה מצוות המכון שבו אתם הולכים לעשות את הבדיקה עצמה. כך לא תגיעו לבדיקה, ותגלו כי לא יהיה אפשר לעשות אותה מכיוון שלא הייתם בצום. מדובר על צום שדומה מאוד לצום לפני בדיקת דם או בדיקות אחרות.

הרבה סבלנות

עליכם לקחת בחשבון כי בדיקת MRI יכולה לקחת זמן רב. מדובר על בדיקה לא פשוטה, אך כמו שאתם מתארים לעצמכם היא חשובה מאוד. הבדיקה הזאת אמורה לספק לא מעט תשובות לשאלות שונות שעד כה לא קיבלו מענה. לאחר הבדיקה הזאת יהיה ניתן לקבוע מה יהיה הצעד הבא בטיפול הרפואי. למרות חוסר הנוחות במהלך הבדיקה חשוב שתגיעו אליה עם הרבה מאוד סבלנות. הבינו כי מדובר על מספר שעות שבהם אתם צריכים להתאזר בסבלנות למען ההמשך. אם תגיעו סבלניים תוכלו לראות כי גם הבדיקה עצמה לא כל כך גרועה.

תלבשו בגדים נוחים

הבדיקה עצמה כמו שכבר הבנתם יכולה להימשך זמן רב. מעבר לכך אתם תצטרכו להמתין ללא תזוזה בתוך המכונה שמבצעת את הבדיקה עצמה. בשביל למנוע אי נוחות יהיה עליכם להגיע לבדיקה עם בגדים נוחים. תוכלו להגיע למכון עם הבגדים הרגילים שלכם, ושם להחליף את הבגדים לבגדים נוחים. הכי חשוב שתוכלו לעבור את הבדיקה בצורה הכי טובה והכי אידיאלית מבחינתכם. אם לא תלבשו בגדים נוחים מאוד יכול להיות כי הלבוש שלכם יהיה עקב אכילס. במקום שתרגישו בנוח בזמן הבדיקה, תרגישו תחושת תסכול אמיתית, כזאת שהיה ניתן למנוע אותה מבעוד מועד.