מדריך רכישת ביטוח רכב אונליין

אנחנו חיים בעידן בו כמעט כל מוצר ניתן לרכישה ברשת, ואנשים בהחלט מנצלים זאת. מרביתכם כנראה כבר התרגלתם להשוות מחירים באינטרנט, להזמין בגדים, אוכל, מכשירי חשמל ועוד המון מוצרים אחרים אונליין, ולקבל הכל עד פתח הבית. במקביל, אולי מבלי ששמתם לב, חלה מגמה דומה גם בתחום ביטוח הרכב. אם אתם קונים כמעט הכל בלחיצת כפתור, למה לא ביטוח? כך תרכשו את הפוליסה שאתם צריכים.

החשיבות של השוואת מחירים

כמובן שלא כל רכישה מצריכה סקר שוק והשוואת מחירים באותה רמה, אך כאשר מדובר על ביטוח, החשיבות של התהליך המקדים גדולה מאוד. עליכם להיות צרכנים חכמים, להשוות תנאים והצעות ולהיות בטוחים כי אתם רוכשים את הפוליסה הכי משתלמת ומתאימה. ביטוח רכב אונליין מאפשר לעשות הכל בבת אחת, בתוך זמן קצר – גם לסקור את השוק, גם לבחור וגם להשלים את הרכישה, והכל בקלות רבה.

איך זה עובד?

התהליך של רכישת ביטוח רכב אונליין דומה מאוד בכל החברות (מרבית חברות הביטוח כבר מספקות את השירות הזה). כמובן שהממשק לא נוח באותה מידה בכל המקרים, ואתם כבר יודעים שלא כל החברות מציעות את אותם התנאים, אך חשוב שתדעו כי כולן מאפשרות הרכישה מהירה ופשוטה.

כל מה שאתם צריכים לעשות זה למלא פרטים במספר מסכים. הפרטים מתחלקים לשתי קטגוריות – פרטים אישיים שלכם ופרטי הרכב שאם רוצים לבטח. חברות הביטוח רוצות להבין מהו הסיכון שיקחו על עצמן במתן הפוליסה, והן מבססות זאת על היסטוריית הנהיגה, הגיל, העבר הביטוחי שלכם ומאפיינים נוספים, וכן על גורמים כמו שנת הייצור וסוג הרכב.

לאחר מילוי הפרטים, תקבלו הצעה מותאמת אישית. זה עשוי להיות מבלבל, כי זה קורה כל כך מהר, אז נדגיש שוב – זוהי לא הצעה גנרית שכולם מקבלים, היא מבוססת על המידע שמסרתם, על פי אלגוריתם של חברת הביטוח.

מה משפיע על מחיר הפוליסה?

נגענו בזה בקצרה, וכעת נרחיב מעט על הנושא – כיצד נקבעת רמת הסיכון שלכם כמבוטחים? הדרך הכי טובה לקבל הצעה נוחה, היא רקורד נקי מבחינה ביטוחית. אם לא הייתם מעורבים בתאונות בשנים האחרונות, ולא תבעתם את ביטוח הרכב משום סיבה, תוכלו לרכוש ביטוח רכב אונליין במחירים משתלמים.

מנגד, אם יש לכם עבר ביטוחי בעייתי או היסטוריה של עבירות תנועה, תצטרכו לשלם יותר. למעשה, במקרים מסוימים חברות הביטוח עלולות אפילו לסרב להעניק לכם ביטוח. אם עד משום מה לא הקפדתם לנהוג בזהירות, אנחנו מקווים שכעת קיבלתם תמריץ לא רע.

גורמים נוספים שמשפיעים על המחיר: אמצעי הבטיחות ברכב, הסבירות שייגנב (יש סוגים שנגנבים יותר, וזה תלוי גם אם יש לכם חניה פרטית, למשל) וההרחבות שתכללו בפוליסה (כמו רכב חלופי או שירותי גרירה).