הסדרות המצחיקות והמומלצות של הטלוויזיה הישראלית

קרדיט תמונה: pixabay

 

מים רבים עברו בנהר מאז ש"קרובים קרובים" שודרה בטלוויזיה, עוד בימים שהיה רק ערוץ אחד לבחור בו בטלוויזיה. מהרגע שישנה טלוויזיה ישראלית, ישנן תוכניות קומדיה. חלק גדול מהסדרות כמו "היהודים באים" או "ארץ נהדרת", מתמקדים בתחום הסאטירה, אחרות בנויות במודל סיטקום עם הפאנצ'ים המתוזמנים והצחוק המוקלט הנשמע ברקע. עם זאת, התוכניות שזוכות לפופולריות העצומה ביותר בקרב הישראלים, הן אלו שבראשן עומדים סטנדאפיסטים שהובילו את החומר שלהם מהבמה אל המסך. כאן, סקרנו כמה מהתוכניות המצחיקות ביותר שהטלוויזיה הישראלית הוציאה בשנים האחרונות.

צחוק מעבודה

שלום אסייג הוא ללא ספק אחד מאבות הסטנדאפ בישראל. אין הרבה אומנים שצברו פה קילומטראז' של 30 שנה ועדיין לא מפסיקים לעבוד לרגע. שלא כמו קולגות אחרות, אסייג כבש את הטלוויזיה בשלב מוקדם מאוד. מהפינה הקטנה שלו ב"מרגול" המיתולוגית, דרך "שנות ה-80" ו"שנות ה-90" שגרמו לכל המדינה לצטט את הדמויות, הוא לא מפסיק לשמור על רלוונטיות.

עם זאת, תוכנית אחת באמת הצליחה לעשות היסטוריה. "צחוק מעבודה" בנתה נבחרת על של קומיקאים שבמשך שנים ישבה יחד ויצרה שעה של הומור פרוע, אלתורים מבריקים ודיונים קורעים מצחוק על האירועים האקטואליים ביותר בישראל. אין ספק שמכל העשייה של אסייג, זהו אחד ההישגים המשמעותיים ביותר.

מה זה השטויות האלה?

מאז ומתמיד, עדי אשכנזי הצטיינה בדבר אחד עיקרי – היכולת שלה להתבונן אל נורמות שהפכו לחלק בלי נפרד מהחברה הישראלית ולזהות את הקטע הקומי שבהן. היכולת הזו לומר את מה שכולנו רואים כמובן מאליו בשיא ההומור.

התוכנית שלה "מה זה השטויות האלה?", היא בעצם זעקה שהפכה בסופו של דבר לתוכנית טלוויזיה שרצה שנים על המסך והפכה לאחת מהפופולריות ביותר. אין ספק שההופעה הזו בפריים טיים תרמה רבות למכירת כרטיסים להופעות של עדי אשכנזי ולהצלחתה הגדולה. התוכנית יצאה למסע של ממש אל ההוויה הישראלית המשלבת את מופע הסטנדאפ של עדי, תוך ההתבוננות והגדרה מחדש של מה זה להיות ישראלי.

השוטר הטוב

לא צריך להיות מומחה בתרבות הישראלית כדי להיות מודע לעובדה הזו – יובל סמו הוא אחד האנשים המצחיקים ביותר בישראל. לאחר שקנה לעצמו מעמד של כוכב עולה בשלישיית פרוזק ולאחר שנים של פיתוח קריירה מוצלחת בארץ נהדרת, יצא יובל סמו לתוכנית בכיכובו.

לצד משה איבגי ויגאל עדיקא, משחק סמו בתוכנית "השוטר הטוב", בדומה לשוטר אזולאי, שוטר נלהב יתר על המידה שהשאיפות שלו לא פעם מתעלות על הכישרון והיכולות שלו. על רקע ההתמודדויות שלו בתחנת המשטרה, גם במשפחה מחכים לו לא מעט אתגרים.

הסדרה בהפקת יס הפכה במהרה ללהיט ואף נקנתה בסופו של דבר ועובדה לקהל האמריקאי על ידי נטפליקס ארה"ב.