חמישה רעיונות לעוגת יום ההולדת הבאה שלכם

"אין, אין, אין חגיגה! בלי, בלי, בלי עוגה!" כולם מכירים את שיר הילדים החביב הזה, המודיע על רגע הוצאת העוגה עבור כל המוזמנים. כל ילד יודע שאין מסיבת יום הולדת שלמה ללא עוגה בסופה. עוגה שעליה נעוצים נרות כמספר שנות החוגג ושאי אפשר לעזוב את המסיבה בלי פרוסה אחת ממנה לפחות.

כל אחד אוהב את עוגת יום ההולדת שלו אחרת. יש שאוהבים עוגת שוקולד עשירה ועסיסית, יש עוגת גבינה קרה, עוגת גלידה קפואה או דווקא עוגת ספוג בטעמים שונים. לא משנה איזו עוגה מעדיפים, חייבת להיות אחת כזו במסיבה, והינה חמישה רעיונות במיוחד למטרה זו.

עוגת השוקולד האולטימטיבית

עוגת השוקולד כבר מזמן הפכה לקינוח קבוע במסיבות יום הולדת רבות של קטנים וגדולים כאחד. כל משפחה וכל אחד כמעט יודעים להכין עוגת שוקולד בעיניים עצומות וללא מתכון. יש עוגת שוקולד עשירה ומתוקה, עוגת שוקולד פרווה שתתאים במיוחד לאחר ארוחה בשרית מצוינת, עוגת שוקולד ללא גלוטן ועוד.

את עוגת השוקולד ניתן לצפות בקרם שוקולד מריר חלק ומבריק, בקצפת לבנה ואוורירית, בסוכריות צבעוניות או בכל דרך אחרת, העיקר שיישאר מקום לנעוץ את כל הנרות.

עוגת ביסקוויטים קפואה

זו אומנם אחת העוגות הקלות והפשוטות ביותר להכנה, שאינה מצריכה אפייה או בישול ושאפילו ילדים יכולים להכינה ללא מאמץ, אך היא גם אחת העוגות האהובות והפופולריות שיש. במיוחד במסיבת יום הולדת בחודשי האביב או הקיץ, כשמחפשים קינוח מתוק וצונן להתקרר איתו, זו העוגה המתאימה.

כיוון שהיא נכנסת למקרר או למקפיא לכמה שעות, היא יוצאת יציבה מספיק כדי לנעוץ בה נרות, לפרוס אותה עם סכין ולאכול בקלות עם מזלג. היא לא מפשירה מהר ואם שומרים אותה במקפיא עד רגע ההגשה, אפשר להכין אותה גם למסיבות יום הולדת שנערכות בגינה או בפארק הקרוב.

אם העוגה מיועדת למסיבת יום הולדת למבוגרים, ניתן לטבול את הביסקוויטים בקפה ולהעניק לעוגה ארומה מיוחדת.

עוגת מספרים מרשימה

עוד רעיון נהדר לעוגה שתהיה יפהפייה, טעימה ומרשימה ביותר, היא עוגת מספרים מעוטרת. מראה העוגה מתקבל משתי חתיכות של בצק אפוי בצורת המספר המבוקש וביניהן קרם גבינה לבן, עשיר ומתוק. החלק המדליק והמרשים הוא עיטור השכבה העליונה של העוגה.

את חלקה העליון של העוגה ניתן לעטר במגוון דרכים שונות כגון: סוכריות, שוקולד, פירות, עיטורי קרם וקצפת ועוד. אך הדרך להפוך את העוגה למהפנטת היא לבחור בקישוטים בגוונים דומים. למשל מבחר שוקולדים בצבעי חום כהה, חום בהיר ולבן שישתלבו זה בזה ויצרו הרמוניה לצופה. או פירות בגווני אדום, סגול כגון ענבים אדומים, תותים, שזיף ואוכמניות ואף ניתן לשלב סוכריות או שוקולד בגוונים משלימים.

עוגה בחושה בכל טעם שאוהבים

עוגת יום הולדת יכולה להיות גם עוגה בחושה פשוטה שממש לא ניתן לעמוד בפניה. היתרון בעוגה בחושה הוא בכך שכל הדרוש הוא לערבב את כל החומרים יחד ולהכניס לתנור ואין צורך לאתגר את כישורי המטבח. המרקם המתקבל עשיר ויחד עם זאת אוורירי ונעים למגע ולנגיסה והטעם חלומי.

עוגה בחושה ניתן להכין במבחר עצום של טעמים כך שניתן להתאימה לחוגג יום ההולדת בדיוק. למשל, אפשר להכין עוגת שיש מקסימה בשני צבעים מנוגים, עוגת תפוזים, עוגת וניל, עוגת פרג, עוגת מייפל ואפילו עוגה בחושה עם פירות. השמים הם הגבול.

עוגת גבינה חמה או קרה

מי שאוהב עוגות גבינה ישמח בוודאי להגיש עוגה זו ביום הולדתו. ניתן לבחור בעוגה קרה שכל הנדרש הוא לערבב את חומרי העוגה יחד ולהכניס למקרר לכמה שעות, או עוגה חמה שיש לאפות אותה לפני ההגשה, אפשר להכין עוגה בעלת תחתית של בצק אפוי כלשהו או תחתית של  פירורי ביסקוויט מעורבבים בחמאה מומסת. מגון האפשרויות הוא עצום וכן גם הטעמים המתקבלים.

לסיכום, כשם שכולם מחכים לקינוח מתוק בסיומה של ארוחה משביעה, כך ממתינים לעוגה בסופה של מסיבת יום הולדת. זהו חלק בלתי נפרד מהאירוע בדיוק כמו האורחים, שירי יום ההולדת, המתנות וקישוטי הבלונים שעל הקירות והתקרה. זו יכולה להיות עוגה ביתית מושקעת ומרשימה או עוגה מהירה טעימה לא פחות, העיקר שיהיה על מה להעמיד את הנרות ומה ללקק מהאצבעות אחרי הביס האחרון.