בחירת עורך דין – עשה ואל תעשה

קרדיט תמונה: pexels.com

בחירת עורך דין – עשה ואל תעשה
אם אתם זקוקים לעורך דין מכל סיבה ובכל תחום התמחות, קיימת חשיבות שתקפידו לבחור בתבונה את אותו עורך דין.
בכדי להקל עליכם את הבחירה ואת קבלת ההחלטה להלן מספר פעולות בהן חשוב לנקוט – ולעומת זאת, גם דברים שכדאי להימנע מהם בהליך בחירת עורך הדין:

מה כן לעשות?

לשים דגש על כל הפרמטרים החשובים
יש מספר פרמטרים אשר דגש עליהם יאפשר לכם להבין אם אותו עורך דין הוא אכן איש המקצוע המתאים בעבורכם.
בין אותם הפרמטרים: ההשכלה של אותו עורך דין – בוגר לימודי משפטים, תחום התמחות ועוד..,
הניסיון של אותו עורך דין – כאשר ההמלצה היא לבחור בעורך דין בעל ניסיון של שנים בתחום ולמעשה, כל פרט אחר אשר יכול להעיד על הרמה המקצועית של אותו עורך דין.

לקבוע פגישת ייעוץ מקדימה
ההמלצה היא לא לוותר על פגישת ייעוץ מקדימה עם אותו עורך דין – למרות שיש לקחת בחשבון שבמקרים רבים פגישה זו תהיה כרוכה בעלות כספית מסוימת ולעיתים גם כמה מאות שקלים.
יחד עם זאת, פגישת ייעוץ מקדימה תאפשר לכם לקבל את התמונה המלאה על הרמה המקצועית ותודעת השירות של עורך הדין.
בפגישה תוכלו לבדוק גם את מידת החיבור עם אותו עורך הדין – מה שיסייע לכם במידה רבה לקבל את ההחלטה ולהבין אם אכן מדובר באיש המקצוע המתאים עבור המטרה.

לחפש המלצות וחוות דעת
אפשר ללא לא מעט מניסיונם של אחרים ולכן אם יש לכם אפשרות לחפש ולמצוא המלצות וחוות דעת על אותו עורך דין דבר זה יוכל לסייע לכם במידה רבה בביצוע הבחירה.
נסו לבקש מעורך הדין הפניות ללקוחות שלו על מנת לדבר איתם או פשוט להשתמש ברשת האינטרנט וברשתות החברתיות על מנת לקרוא חוות דעת של לקוחות.

אז מה לא לעשות?

לא לבסס החלטה רק על אינטואיציה
מצד אחד חשוב לא לוותר על פגישת ייעוץ מקדימה עם אותו עורך הדין על מנת לוודא את מידת החיבור. מצד שני קיימת חשיבות גבוהה לא לקבל החלטה רק על בסיס אינטואיציה – אלא יש להכניס לתמונה גם את הרכיבים החשובים הנוספים כמו: הניסיון של אותו עורך דין, המלצות וחוות דעת, הרמה המקצועית של אותו עורך דין ועוד..

לא לבצע בחירה על בסיס לחץ
יש מקרים בהם הצורך בשירותיו של עורך דין יהיו דחופים ואף מידיים – יחד עם זאת, למרות הלחץ ההמלצה היא לא לסגור עם העורך הדין הראשון בו אתם נתקלים וזמין להעניק לכם שירותים.
ההמלצה היא כן להתייחס לפרטים ולמידע לגבי עורך הדין על מנת להבטיח שאתם עושים את הבחירה הטובה והמתאימה ביותר.

לא לבצע בחירה שאתם לא שלמים איתה
יש לקחת בחשבון שבמקרים רבים עורך הדין והצורה בה הוא יבצע את העבודה שלו יקבעו במידה רבה איך יראה עתידכם.
מהסיבה הזאת, ההמלצה היא לא לבצע בחירה שאתם לא שלמים איתה – כלומר, אם יש לכם ספק מסוים אז אין ספק – ובמקרה כזה, כדאי לשקול בחירה בעורך דין אחר אשר יכול להתאים יותר.

לא להשאיר קצוות פתוחים
ברגע שאתם סוגרים את כל הפרטים עם עורך הדין, חשוב לא להשאיר קצוות פתוחים אלא להגיע למצב של הבנה מעמיקה לגבי השירות אותו אתם עתידים לקבל,  לגבי שכר הטרחה של אותו עורך דין ולגבי כל פרט אחר אשר רלוונטי בהתקשרות מול אותו עורך דין.
בצורה כזאת תוכלו למנוע מעצמכם "הפתעות" מיותרות..