מסיימים את התואר בלי להיות במינוס – מה צריך לדעת על הלוואה לסטודנטים

קרדיט תמונה: pexels

מסיימים את התואר בלי להיות במינוס – מה צריך לדעת על הלוואה לסטודנטים

מתחילים ללמוד לתואר ראשון? אולי דווקא לתואר שני? למעשה, זה לא משנה לאיזה תואר אתם מתחילים ללמוד ובאיזה תחום – כל סטודנט צריך להתקיים ממשהו בתקופת הלימודים שלו. תקופת הלימודים מאתגרת גם מהבחינה הכלכלית, וכתוצאה מכך סטודנטים רבים פונים אל גופים שונים על מנת לקבל הלוואה. זה מה שצריך לדעת על הלוואה לסטודנטים.

 

בחסות לאומי

 

הלוואה לסטודנטים

הלוואה לסטודנטים היא הלוואה שניתנת למי שלומדים לתארים שונים במוסדות ההשכלה הגבוהה, למטרות שונות. מדובר בסכומים כספיים משתנים, שעל הסטודנט להחזיר לאחר פרק זמן מסוים, בתוספת ריבית.

 

שימוש מגוון בכספי ההלוואה

אוכלוסיית הסטודנטים היא אוכלוסייה מגוונת, שכוללת מאות אלפי צעירים מרקעים שונים, בעלי צרכים שונים. למרות השוני הרב, ישנם כמה צרכים שחופפים בין הסטודנטים השונים מבחינה כספית, כמו תשלום שכר הלימוד. באמצעות הלוואה לסטודנטים ניתן לשלם גם את שכר הלימוד, בין היתר.

למרות הנטייה הברורה שלנו לחשוב שהלוואה לסטודנטים אמורה לכסות את עלויות שכר הלימוד, צריך לזכור שלסטודנטים יש הוצאות כספיות נוספות. לכן, הלוואה לסטודנטים מהווה הלוואה לכל מטרה למעשה. הסטודנט הממוצע ימצא את עצמו משלם גם על אביזרי עזר ללימודים, כמו מחשב נייד או טאבלט, או על הוצאות מחייה שונות, כמו דמי שכירות חודשיים ומזון.

 

ניתן להחזיר את הכסף גם לאחר תקופת הלימודים

ישנם סטודנטים שמצליחים לעבוד במהלך תקופת הלימודים שלהם בעוד שאחרים כלל לא עובדים במהלך שנות הלימודים. גם בקרב הסטודנטים שעובדים, ישנם כאלה שמצליחים להגיע בעיקר למשמרות בסופי השבוע, בעוד שאלו שנמצאים במסלולים של לימודי ערב מצליחים לעבוד בבקרים. הדבר יוצר שוני ביכולות הכלכליות הנתונות של כל סטודנט, וכן ביכולת שלו להתחייב להחזרת הכסף במועד זמן מסוים.

לכן, כאשר סטודנט לוקח הלוואה, הוא יכול לבחור תקופת החזר מסוימת, בהתאם למצבו האישי. סטודנט שמצליח לייצר הכנסה כלשהי במהלך לימודיו יכול לקחת הלוואה לתקופה קצרה, בעוד שסטודנט שלא עובד במהלך הלימודים שלו יכול לקחת הלוואה לתקופה ארוכה. הסטודנט יוכל להחזיר את ההלוואה לאחר סיום לימודיו, כאשר ימצא עבודה מסודרת עם הכנסה קבועה.

 

סכומים משתנים

הלוואה לסטודנטים לא מחייבת את הסטודנט ללוות סכום כספי קבוע. כל סטודנט, כפי שכבר ציינו מקודם, לווה כסף למטרות מסוימות. כתוצאה מכך, גופים שונים המציעים הלוואות לסטודנטים מאפשרים להם לבחור את הסכום הכספי אותו הם ירצו ללוות.

הסכום אותו יציע הגוף המלווה לסטודנט יכול להשתנות בין הגופים השונים. בעוד שגופים מסוימים עשויים לאפשר דינמיות רחבה יותר לסטודנט, ישנם גופים מלווים שיאפשרו לסטודנט לבחור באופציה מסוימת מתוך אופציות הלוואה קיימות.

 

מיהם הגופים המלווים?

ישנם כמה גופים שיכולים להעניק לסטודנטים הלוואה. הגוף הפיננסי הראשון שמזוהה עם הלוואות הוא הבנק. הבנקים השונים בישראל מציעים הלוואות לסטודנטים בתנאים שונים, כולל תקופות החזרה משתנות.

לא רק הבנקים ממאפשרים לסטודנטים ללוות כסף למטרות שונות. גם גופים חוץ בנקאיים, כמו חברות אשראי או חברות ביטוח מציעים הלוואות לסטודנטים. אם אתם סטודנטים שמחפשים הלוואה, תוכלו לבדוק מראש את התנאים השונים על מנת למצוא את ההלוואה המתאימה ביותר עבורכם.

 

מתאים גם ללימודים בחו"ל

בשנים האחרונות, לא מעט סטודנטים מחליטים להתחיל את הלימודים שלהם בחו"ל. הקבלה למקצוע הרפואה למשל קלה יותר בחו"ל, מה שמושך סטודנטים ישראלים למדינות שונות. ניתן לקחת הלוואה גם כאשר אתם מתכננים להתחיל לימודים בחו"ל, בכל מקצוע. ההוצאות הסטודנטיאליות דומות מאוד גם בארץ וגם בחו"ל, כך שמקום לימודיו של הסטודנט לא מהווה פקטור מבחינת הגוף המלווה.

 

כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל