טיפים לבחירת גן ילדים פרטי

לא מעט הורים צעירים מוצאים את עצמם מתמודדים עם קושי בהליך בחירת גן ילדים.
הליך ההרשמה לגנים הפרטיים (אשר יכולים להתאים לילדים בגילאי 3 עד 5) מתחיל כבר באזור חודש ינואר ולרוב, חלון ההרשמה הינו קצר יחסית ועל כתפי ההורים מוטלת אחריות כבדה, לבחור את הגן הנכון, הבטוח והמתאים ביותר לילד היקר והאהוב שלהם, ולעשות זאת בתוך זמן קצר.
אז זה אומנם נכון בכל תקופת זמן קצרה מתפרסמים לא מעט סיפורי זוועה על מקרי אלימות בגנים – וזה גם נכון שכל הורה מושפע מהסיפורים הללו, וכחלק מכך,  יעשה כל מה שהוא יוכל בכדי להבטיח את בחירת הגן הבטיחותי ביותר.
אבל בהליך הבחירה, מומלץ לשים את הלחץ בצד ולהבין, מה אפשר לעשות בפועל בכדי להבטיח את הבחירה הטובה, הבטוחה והנבונה ביותר:

חיפוש אחר המלצות וחוות דעת
הדרך הטובה ביותר לקבל את התמונה הראשונית לגבי אותו גן ילדים עוברת בחיפוש אחר המלצות וחוות דעת. עכשיו, אם יש לכם חברים, בני משפחה או מכרים אשר שלחו את ילדיהם לאותו הגן, פשוט תוכלו לפנות אליהם ואף לבקש מהם שיקשרו אתכם עם הורים נוספים.
במקרים שאין לכם מכרים כאלה, באפשרותכם להגיע לאזור הגן בזמן שההורים מביאים את הילדים או מוציאים אותם ולנסות לשוחח עמם.
אפשרות נוספת היא לבקש המלצות באמצעות הרשתות החברתיות – לדוגמא, בקבוצות העירוניות המיועדות להורים לילדים.

לדעת לשאול את השאלות הנכונות
גם אם הגעתם לגן ילדים בעקבות היצע רחב של המלצות חמות וגם אם אתם בטוחים שזהו.. מדובר בגן המושלם לילד שלכם, ההמלצה היא לא לקבל החלטה לפני שאתם מקבלים תשובות על שאלות שונות. עכשיו, את רשימת השאלות אתם אלו שצריכים להכין, בהתאם למה שחשוב לכם באותו הגן – כך לדוגמא, יהיו כאלו שמה שיהיה הכי חשוב להם זה נושא המצלמות, אחרים יכולים למצוא את עצמם שואלים מספר שאלות על נושא התזונה והארוחות ויהיו כאלו שהתעניינו בחוגים ובפעילויות העשרה. בכל מקרה, ההמלצה היא להשקיע זמן ומחשבה בכתיבת השאלות או בציון נקודות שחשובות לכם באותו הגן.

להגיע ולהתרשם מהגן
עכשיו, כשאתם מגיעים לסיור בגן, עדיף שלא תספקו בסיבוב המסורתי של מנהלת הגן, אשר יכולה להראות לכם את מה שהיא רוצה שתראו. אלה כדאי להקפיד ולשים לב לפרטים ובין היתר: כדאי לבדוק את הגינה – אם היא מספיק גדולה, אם היא בטיחותית, אם המשטח הוא רך. כדאי להיכנס לשירותים ולראות שהאסלות אכן מותאמות לילדים ושהדלתות הינן בטיחותיות ונוחות לשימוש. כדאי לבחון את פינות המשחק בגן, את הצעצועים ואת הנראות והאסתטיקה שלהם. מומלץ לקבוע פגישה גם כשהגננות נמצאות על מנת להתרשם גם מהן – אם יש אפשרות להגיע ולראות את הגן בזמן פעילות, כדאי גם להתבונן על הילדים ולשים לב אם הם נראים שמכים ומטופלים. כמובן, שחשוב לשים דגש מיוחד על כל מה שקשור לנושא הבטיחות באותו הגן.

ומה קורה בשלב הבא?
אחרי שהילד סיים את התקופה בגן הפרטי, מגיע הזמן שלו להתקדם לשלב הבא ולעבור לגן עירייה גן חובה. אומנם במקום הזה להורים כבר יש פחות שליטה על הבחירה וכמובן, שגם הצעד הזה יכול לטמון בחובו חששות ופחדים שונים.
כמובן, שהטיפ אשר יכול להיות רלוונטי עבור כל ההורים, זה תמיד להיות עם היד על הדופק ובמידה והם מזהים סימנים מחשידים בהתנהגות של הילד, כדאי לבדוק את הנושא הזה ואף לפנות לאיש מקצוע המתמחה בנושא של פסיכולוגיה חינוכית (פסיכולוגיים חינוכיים נותנים שירותים במרכזי שפ"ח עירוניים)