המדריך המקיף לשיווק ומכירה של מוצרים באינטרנט

שיווק ומכירה של מוצרים באמצעות רשת האינטרנט, מאפשר לכם ליהנות מכל היתרונות היחסיים של הרשת על פני כל אפיק מדיה אחר, וביניהם:

  • פילוח ממוקד של קהלי המטרה
  • מגוון רחב של פלטפורמות שיווקיות אותן ניתן להתאים לסוג המוצר, אופי השימוש בו ומסגרת התקציב העומדת לרשותכם
  • פעילות שיווק אינטרנטי הניתנת ליישום באמצעות מערכות פרסום חכמות המאפשרות לכם בין היתר לייעל את הפעילות בכל רגע נתון בהתבסס על איסוף נתוני מידע בזמן אמת

ויתרונות נוספים ההופכים את רשת האינטרנט לזירה השיווקית – פרסומית האפקטיבית ביותר לשיווק ומכירה של מוצרים שונים מכל סוג ובכל סדר גודל, משרוך נעל ועד בתים ורכבים ועוד.

שיווק מוצרים באינטרנט – מהיכן מתחילים?

על מנת ליהנות מכל היתרונות היחסיים של הרשת כאפיק מדיה אופטימאלי לשיווק ומכירה של מוצרים מכל סוג, נדרש לכם אתר מכירות אליו תרכזו את כל הפעילות השיווקית ברשת ובאמצעותו תוכלו למכור מוצרים לקהל הגולשים הרלוונטי לכם. הקמתו של אתר מכירות מתאפשרת באמצעות שלוש פלטפורמות עיקריות:

  1. אתרי מסחר מקוון מסוג BSC שהם למעשה אתרי מסחר מקוון בהם מתבצעות עסקאות רכישה ישירות על ידי קהל הגולשים הרלוונטי לכם.
  2. אתרי מסחר מקוון מסוג B2B שהם למעשה אתרי מסחר מקוון בהם מתבצעות עסקאות בין שני גופים עסקיים
  3. אתרי מסחר מסוג C2C שהם למעשה הגדרה כוללת לכל סוגי אתרי המסחר המשמשים כמעין מתווכים ביניכם לבין קהל הגולשים הרלוונטיים לגביכם.

ערוצי השיווק הדיגיטלי לשיווק ומכירה של מוצרים ברשת

לאחר שהעמדתם לעצמכם אתר מכירות מקוון כזה או אחר, זה הזמן לפעול באחד (או יותר) מערוצי השיווק הדיגיטלי הבאים העומדים לרשותכם:

  • קידום ממומן של אתר המכירות באמצעות גוגל שופינג – בסוף שנת 2018 החלה גוגל להפעיל בישראל את גוגל שופינג שהוא כלי ייעודי לצרכי קידום ממומן של אתרי מסחר המשווקים מוצרים כאלו ואחרים. הליך הקידום מתבצע במנוע החיפוש של גוגל והוא מאפשר לכם ליהנות ממספר יתרונות מרכזיים כגון: פילוח ממוקד של קהל המטרה, כלי שיווק חדש יחסית שטרם זוכה לתחרות רבה, עלייה מתמדת ביחס ההמרה (בהתאם לממצאי הפעילות בגוגל שופינג בחו"ל) ויתרונות נוספים.
  • שיווק ומכירה של מוצרים באמצעות תוכן שיווקי – כיום, עומדות לרשותכם מספר פלטפורמות שיווקיות באמצעותן תוכלו לפרסם תוכן שיווקי ברחבי הרשת וליהנות גם מכתבות תדמית המופיעות באתרים ובפורטלים המובילים בישראל וגם מערוץ שיווקי לקידום מכירות באתר הבית, כאשר מטרת כתבות התוכן השיווקי היא להפנות את הקורא (גולש) לאתר המכירות שלכם.
  • שיווק באמצעות הרשתות החברתיות – בכל אחת מהרשתות החברתיות המובילות (פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, יו טיוב, טיק טוק ועוד) תוכלו למצוא מגוון רחב של אפשרויות לניהול תקשורת אינטראקטיבית עם קהל הלקוחות הרלוונטי לגביכם וזאת בנוסף לאפשרויות קידום ממומן כאלו ואחרות המגבירות את החשיפה למוצר אותו אתם משווקים.
  • קידום אורגי בגוגל – במידה והשקעתם באתר מכירות מסוג B2C, קיימת חשיבות לקידום האתר באופן אורגני בגוגל. פעולת הקידום נועדה לצרכי דירוג האתר בדף תוצאות החיפוש הראשון בגוגל תחת כל מילת/ביטוי מפתח רלוונטי לתחום המוצר אותו אתם משווקים. פעולה זו מומלץ שתלווה לתקופה כזו או אחרת גם בשיטת הקידום הממומן בגוגל המיושמת באמצעות מערכת הפרסום המובנית של גוגל ה-ADWORDS.

בנוסף לערוצי השיווק המופיעים לעיל, קיימת חשיבות רבה ליצירת "באז" שיווקי לגבי המוצר אותו אתם משווקים בכל אחת מהפלטפורמות השיווקיות העומדות לרשותכם במרחבי הרשת. לצורך כך, מומלץ לספר את סיפור המוצר שלכם בדרך יצירתית ומעניינית ולמשוך כמה שיותר גולשים (על פי פילוח מקדים) להתעניין במוצר אותו אתם משווקים. תוכלו לעשות זאת בין היתר באמצעות טכניקות שיווק מסורתיות כגון: טסטמוניאל (עדות לקוחות), מבחני השוואה ובאמצעים נוספים הקשורים לתובנות הצרכניות של קהל המטרה אליו אתם מכוונים בכל הנוגע לצרכיהם הצרכניים לשימוש במוצר שלכם.

שיווק מוצרים באינטרנט – רק באמצעות מומחי שיווק דיגיטלי

על מנת ליצור בולטות למוצר אותו אתם משווקים באינטרנט, קיימת חשיבות רבה לריכוז כל הפעילות השיווקית שלכם על ידי סוכנות מקצועית העוסקת ומתמחה בתחום השיווק הדיגיטלי בכלל ובכל אחד מערוצי השיווק המופיעים לעיל בפרט.