איך לארגן יום הולדת הפתעה לסבתא?

אם אתם עומדים לארגן לסבתא מסיבת הפתעה, אתם כבר מוכרזים "כנכדי השנה", כי מה שכל סבתא צריכה (ואין זה משנה אם היא בת 90 או בת 60) זה רק תשומת לב מהאנשים האהובים עליה בעולם, הנכדים כמובן. עם זאת, לצד העובדה שמדובר במטרה נעלה, יש להבין כיצד לארגן את המסיבה כראוי, כי אף אחד אינו רוצה שסבתא יותר מדי תופתע ותקבל התקף לב, או שסבתא תצא מהאירוע מרוגשת אך גם רעבה, כי האוכל לא תאם את המרקמים שנכונים עבורה. אז איך עושים זאת נכון? ממש כמו סבתא – צעד אחר צעד:

התמקדות בקונספט הרצוי

ראשית יש להבין כמה אנשים מוזמנים, מיהם ומהו הקונספט הכללי של האירוע. בנקודה זו יש להעלות מגוון רעיונות ולהתחיל לקבל כיוון. מומלץ להתחיל מעולם התוכן שמעניין את סבתא ומשם לזרום, כך שאם לצורך הדוגמה היא אוהבת את המשפחה ומתרפקת על העבר, הרי שמצגת תמונות מאוד מומלצת. בנקודה זו נציין שהכול אמור להיות ברמה מאוד מוקפדת, משמע אם לצורך הדוגמה משקיעים במצגת, דעו שגם ניתן לשכור מקרן ומסך בזול, כך שסך התצוגה תהיה נוחה, גדולה ומרשימה.

בחירת מיקום

כאשר עומדים לבחור מיקום, רצוי להתחשב בשני מאפיינים: הן בכמות האנשים והן במקום שאליו יתאפשר להביא בקלות את סבתא, מבלי שהיא תתנגד ומבלי שהסיטואציה תעורר חשד. שנדגים? ניתן להחליט שמגיעים אליה הביתה וכל פעם אורח נוסף דופק בדלת, כך שהיא גם תתרגל לרעיון באופן הדרגתי וגם לא תתרגש יתר על המידה. ניתן להחליט שמזמינים אותה לארוחה במסעדה, או לטיול בחיק הטבע, ושם יחכו לה כולם, ניתן להזמין אותה להצגה "בתיאטרון חדש שהיא עוד לא מכירה" וכדומה.

אוכל

בכל אירוע אוכל מהווה פרמטר חשוב ובטח כאשר הוא מיועד לסבתא שהרבה שנים הייתה זו שארגנה אינספור ארוחות משפחתיות. אי לכך כאשר בוחנים תפריט, יש להיצמד לדגשים שחשובים לסבתא, למשל כשרות, וכמובן שרצוי להימנע ממאכלים שהיא אינה אוהבת. בנוסף, יש לוודא שהאוכל כולל מאכלים קלים ללעיסה ולרגע אין לשכוח עוגה. בנקודה זו ניתן להחליט שכל אחד מבני המשפחה מביא מאכל מסוים (סבתא תתמוגג מאושר כאשר תדע שכל אחד לקח חלק, שיתף פעולה והשקיע), אך אם חשים עצלנים ומוכנים לשלם, פשוט מזמינים אוכל מוכן.

פעילות מגבשת

הרבה פעמים כאשר מארגנים יום הולדת לסבתא, נפגשים עם אנשים ששנים לא ראיתם, ועל כן חשוב לנהל שיח מקרב ובו זמנית לוודא שתהיה פעילות מחברת, מה שיוצר אירוע מוצלח. כך למשל ניתן לשקול להזמין מנחה קבוצות, מרצה בתחום מעניין שמייצר אינטראקציה עם הקהל, קומיקאי, קוסם, אמן, שף שמבשל במקום וכדומה. כמו כן, אם מבקשים לחסוך בהוצאות ובו זמנית לצחוק, תיפנו אל עולם הילדים הנאיבי של פעם ו"תגנבו" רעיונות שעליהם אנחנו גדלנו – תשחקו "משחק הכיסאות", "חבילה עוברת" ועוד. משחקים שכאלו מבטיחים צחוק מתגלגל וזמן איכות משעשע ביותר.

תקשורת נוחה

ככול שתזמינו יותר אנשים, כך יעלו יותר דעות וכך יופיעו יותר צרכים, ועל כן ההמלצה היא לנצל זאת ואף ליהנות מתקשורת זמינה ונוחה – פשוט הקימו קבוצת וואטסאפ חדשה, בה תעדכנו מהו תחום האחריות של כל אחד, תענו על שאלות, תתאמו את סך הפרטים ואף בסוף היום תעלו לקבוצה תמונות מנצחות.

ברכה

לא משנה אם תחליטו לקנות לסבתא חופשה בחו"ל, מנוי להצגה, או פיג'מה מצחיקה, חשוב ביותר שהמתנה תלווה בברכה, ברכה שכוללת אמירה אישית של כל אחד מהמוזמנים, ואם יש ילדים קטנים בחבורה, ארגנו מהם חוברת ציורי מזל טוב עליזה. מדוע? כדי שבערב, כאשר סבתא תהיה מרוגשת ומאושרת, היא תוכל לפתוח את הברכות ולהתמוגג מחדש מהיום המיוחד שהיה. מה נותר? לבדוק מתי סבתא חוגגת יום הולדת עגול ולהתחיל לארגן, כי סבתא יש רק אחת (או אולי שתיים) והיא שווה את כל ההשקעה. תיהנו ובהצלחה!