הדרך לפרסום מתחילה ברשתות החברתיות

אנשים מפתחים קשרים ברשתות החברתיות, אנשים מתעדכנים ומעדכנים ברשתות החברתיות, אנשים מעבירים את הזמן ברשתות החברתיות, אנשים מוצאים עבודה דרך הרשתות החברתיות וכדומה, אך בין היתר גם חשוב להבין שאנשים מקדמים את העסק באמצעות הרשתות החברתיות ופה לפרסום ממוקד, קהל יעד ונישה יש כוח רב להשפיע על השגת היעדים העסקיים.

ניצול קרקע פורייה

כיצד השיטה עובדת? ראשית חשוב להבין שכיום רוב האנשים נכנסים לרשתות החברתיות מספר פעמים במהלך היום, כך שהם בוחרים להיכנס מרצונם ועל כן כל שנותר לעשות זה לנצל זאת – לוודא שהמסר הרצוי מגיע אליהם, ופה מדובר במלאכת מחשבת שאנשים רבים מהתחום השיווקי מניעים מאחורי הקלעים. כך למשל צריך להחליט האם לבחור בשיווק ממומן או אורגני, באיזה כלי לבחינת אופטימיזציה להשתמש וכדומה, כאשר יש מהלכים שמראש מבטיחים הצלחה, כגון התמדה ורלוונטיות, ובין היתר קיימים כלי עזר מאוד חשובים. שנדגים? ידוע שלייקים מאוד מסייעים להשיג יעדים – עם קניית לייקים לרשתות החברתיות ניתן להגדיל באופן משמעותי את התפוצה ובו זמנית לחזק את המוניטין.

יתרונות השיטה

· באמצעות הרשתות החברתיות ניתן להגיע לאנשים מכל העולם.

· באמצעות הרשתות החברתיות ניתן למקד את מאפייני קהל היעד באמצעות פילוח מושכל, פילוח שמתמקד במגדר, גיל, מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין, היסטוריית התעניינות וכדומה.

· באמצעות הרשתות החברתיות ניתן לשווק ובו זמנית למתג.

· באמצעות הרשתות החברתיות ניתן לנצל כלי שיווק ייעודיים, כגון "בוסט פוסט".

· באמצעות שיווק ברשתות החברתיות זוכים לייצר קירבה מול הלקוח ואף לבנות אינטראקציה מחייבת.

· באמצעות הרשתות החברתיות זוכים לנתח השגת מטרות, כאלו שהוגדו טרם היציאה למערכה.

· באמצעות הרשתות החברתיות מגדילים משמעותית את נתח המכירות.

· באמצעות הרשתות החברתיות זוכים בעלות המרה יחסית זולה.

· באמצעות הרשתות החברתיות ניתן להעביר שורה של מסרים רצויים ולחדד אותם.

· באמצעות הרשתות החברתיות ניתן להגיע ללקוח מבלי לגרום לו לחוש מאוים.

הפרד ומשול

אין לטעות שכל פרסום ברשתות החברתיות צריך להתנהל באופן זהה, אלא יש להפריד בין מטרה לאופי ההתנהלות. כך למשל רצוי להבחין האם מפרסמים בטוויטר, בפייסבוק, באינסטגרם וכדומה, וזאת כי כל נישה מציגה חוקי משחק מעט שונים לצד הזדמנויות שמוטב לנצל, אך באופן כללי יש להשקיע בהעלאת פוסטים רלוונטיים ומעוררי תגובה (לעיתים גם תגובה שלילית עושה את העבודה), בהעלאת תמונות וסרטונים, בשילוב קישורים, בתוכן איכותי, בשילוב האשטגים וכדומה.

מעגל עוקבים

החוכמה של שיווק באמצעות הרשת החברתית טמון ביכולת להפוך את היוצרות. מהי הכוונה? במקום שהחברה תרדוף אחר הלקוח, הלקוח רודף אחר החברה, כאשר רדיפה מעין זו באה לידי ביטוי באמצעות מעקב אחר פוסטים שמפרסמת החברה, וזאת כי החברה הצליחה לייצר עניין – מפרסמת ברשת החברתית תחרויות נושאות פרסים, מודיעה על מבצעים, חולקת מידע מעניין לצד טיפים שימושיים וכדומה. מכאן שבדרך עקיפה גורמים ללקוחות לעקוב, עובדה שללא ספק מוכיחה את עצמה.

התעסקות מקצועית

הרבה אנשים פעילים ברשתות החברתיות, אך כאשר מדובר בשיווק העסק האישי, מוטב לפנות את המקום לבעל מקצוע שמבין בתחום, וזאת כי גם אם יש לכם זמן לפרסם פעמיים בשבוע פוסט מעניין וגם אם אתם כותבים טוב ועורכים כראוי תמונות, עדיין חשוב לזכור שהמערכת משומנת ומסועפת, משמע קיימים לא מעט אלמנטים משפיעים שעשויים לעצור ובמקביל לסייע, ולו כי הם ממזערים עלויות, ממקדים את העשייה ומחדדים את המסר. אי לכך, באמצעות משווקים דיגיטליים מקצועיים חוסכים בעלויות, חוסכים התעסקות מיותרת ובאופן כללי מגדילים את מחזור המכירות. מכאן שהרבה פעמים החוכמה היא לדעת לקבל עזרה – חומר למחשבה!