המדריך השלם למכס על קניות מחו"ל

כולנו עברנו לרכוש דרך הרשת האינטרנטית אך חלקנו מנסים להתעלם מנושא המס, כי לא תמיד הוא "חלק מהחבילה" ולא כולנו אוהבים את תחום המספרים והחישובים. עם זאת, גם אם תתעלמו מהמס הוא עדיין יתפוס אותכם, ולו במשלוח הבא, ועל כן אם גם אתם מבקשים להמשיך להרוויח מהרכישה מקוונת את המיטב ולא להפיל את כדאיות העסקה על פריט שולי כגון מס, מע"מ וכדומה, הרי שטוב להכיר את החוקים ובהתאם להבין כיצד ניתן לעקוף אותם, ואכן ניתן.

עד 75$

אם נבקש לפשט את הנוסחה, נציין שכל עוד תקפידו לא לעבור את הסכום הבא: 75$, הרי שאתם מסודרים, אתם פטורים לחלוטין ממסי מכס, אך זאת נכון רק אם לא מדובר ברכישה שנוגעת לטבק ואלכוהול. כיצד לא עוברים את הסכום? או שמחלקים את הקנייה, או שמראש פונים לאתר שבו המחירים נחשבים זולים. כך למשל באתר צ'יפסט תגלו שאתם יכולים לרכוש ציוד רב ועדיין להישאר מתחת לרף.

לא תשלמו מכס כן תשלמו מע"מ

רכשתם מעבר ל75$ אך מתחת ל500$? ובכן עדיין אין צורך לשלם מכס, אך עתה כן צריך לשלם מע"מ ואף יש מצב שגם תדרשו לשלם "מס קנייה" – מס שנע בין 17$ ל35$ והוא מוטל רק על חלק מהקטגוריות, קרי מוצרי אלקטרוניקה, אלכוהול, טבק, רכבים ממונעים וכדומה. האם די בכך? לא! כאשר מדובר בסכומים מעין אלו גם נדרשים לשלם "דמי עלות שחרור" לצד "אגרת רשומון". במה מדובר? ובכן עלות השחרור מהמכס נעה בין 60 ל300 ש"ח (בהתאם למסלול), ואילו אגרת רשומון מיוחסת לחבילות שנתפסו במכס ועל מנת לשחררן יש להפיק טופס – לשלם אגרה שעלותה נעה בין 30 ל 90 ש"ח.

עוד ועוד עלויות

משלוח שנע בין 500$ ל1000$ מצריך לשקול פעמיים את כדאיות הרכישה, וזאת כי ייתכן שלצד שלל העלויות הנוספות כבר עדיף לרכוש את המוצר בארץ. מה יש לשלם? מע"מ, מכס, אגרת רשומון, עלות שחרור וייתכן שגם מס קנייה.

יבואנים

בהנחה והמשלוח שלכם עבר את רף ה1,000$, הרי שאתם נחשבים יבואנים, לפחות בעיני "שערי המכס". מהי המשמעות? שעליכם לשלם כמה תוספות משמעותיות: מע"מ, מס קניה (תלוי באופי הרכישה) ומכס – ממש כפי שמשלם כל יבואן.

עוקפים את הבעיה

אם אתם ישראלים זה הזמן להעלות את השאלה כיצד עוקפים את התשלומים הנספחים, ופה נציין שיש כמה דרכים. סקרנים? ובכן ראשית נציין שאם אתם תושבים חוזרים או עולים חדשים ומדובר ביבוא אישי, הרי שמאוד ייתכן שאתם זכאים לפטור מלא ממיסים – שווה בדיקה. כמו כן, אם מבקשים להבין מהו המחיר הסופי כולל סך ההוצאות הצפויות, טוב לדעת שאין צורך להוציא מחשבון, אלא פשוט לגלוש לאתרים שמציעים "מחשבוני מכס" דיגיטליים, כך שרק מזינים כמה נתונים יבשים ותוך מספר שניות מבינים מהי העלות המלאה.

מגן מכס

פעולה מונעת עלויות נוספות הינה האפשרות לרכוש "מגן מכס" דרך אתר "זיפי". במה מדובר? בהנחה והמשלוח שלכם נעצר במכס, אתם אומנם כן תשלמו כל מה שצריך מהכיס הפרטי, אך באותה נשימה גם תקבלו החזר מלא עבור סך ההוצאות. תקבלו החזרים על מע"מ, עלות שחרור, מס מכס, אגרת רשומון וכדומה.

הפרד ומשול

הרבה פעמים שווה לפצל את ההזמנה, וזאת בכדי להימנע מלעבור את הסכום 75$. עוד נציין שכל עוד סך ההוצאה שעל גבי החשבונית מפריד בין ערך הקנייה לבין ערך המשלוח, הרי שערך המשלוח לא ישפיע על גובה הרכישה. מסקנה? ניתן לרכוש ב 60$ פלוס 20$ משלוח ועדיין ליהנות מתנאי רכישה שמתחת ל 75$. מבקשים לקבל תמונה יותר רחבה? כנסו לאתר רשות המסים, בו מחכה לכם "טבלת מסים מרוכזים". מרגישים יותר מוכנים לקראת הרכישה הבאה? בהצלחה!