בית חב"ד דובאי

בית חב"ד הפך לנקודת המוצא, למקום מפגש של יהודים וליעד ביקור חובה עבור מטיילים יהודיים, בעיקר בשבתות וחגים, באינספור יעדים ברחבי העולם. אז מהו בית חב"ד, מהי ייחודיותו וכיצד הפך למוקד עליה לרגל עבור המטייל היהודי?

בית חבד דובאי

בית חב"ד במהותו הוא נציגות אזורית של חסידות חב"ד, המנוהלת על ידי מי שמונה לשליח חב"ד המקומי. מטרתו העיקרית של מרכז זה הינה מתן עזרה ותמיכה ביהודים המתגוררים באזור או המטיילים בו, בעיקר בכל הנוגע לענייני דת. בתי חב"ד החלו את דרכם בשנות ה-50 של המאה הקודמת וכיום ישנם כ-6000 בתי חב"ד בכ-100 מדינות ופרוסים על פני כ – 1000 ערים שונות: מבית חב"ד בערים הגדולות באירופה ובארצות הברית ועד בית חב"ד בדובאי או במזרח הרחוק. כ – 1000 מתוך הסניפים נמצאים במדינת ישראל.

מקור השם חב"ד הוא "חכמה, בינה, דעת" ובתי חב"ד הינם נציגויות של חסידות חב"ד, חצר חסידית של שושלת אשר נוסדה בסוף המאה ה-18 במזרח אירופה.

הרעיון להקמת בתי חב"ד הועלה על ידי הרבי מלובביץ, אשר שאף ליצירת בית שישמש לתורה, תפילה וגמילות חסדים, תוך מתן סיוע לכל יהודי, בכל מקום, בין אם בענייני רוחניות ודת ובין אם בנושאים, עניינים וצרכים אחרים.

פעילותם של בתי חב"ד השונים משתנה ממקום למקום, כאשר הפעילות בחלקה קבועה ובחלקה מותאמת למקום, לעונות, לחגים ולמועדים. הפעילות בחגים כוללת את קיום המצוות והמנהגים הן בבית והן בקרב חברי הקהילה היהודית המקומית וביחד עם תיירים יהודיים המבקרים במקום. הפעילות הקבועה כוללת מתן שירותי דת לחברי הקהילה היהודית, הכשרות מטבחים, הרצאות ושיעורים ועוד. כמו כן, מפעילים בתי חב"ד גם גנים ובתי ספר.

אז בין אם אתם מתכננים טיול בדובאי, במזרח הרחוק, באירופה, בארצות הברית או בדרום אמריקה, מומלץ לבדוק היכן נמצא בית חב"ד במקום, לקפוץ לביקור וליהנות מהאווירה החמה, מקיום החגים והמצוות היהודיות ומהרגשה של בית רחוק מהבית.