כך נתכונן מראש לסמסטר מוצלח באקדמיה

כך נתכונן מראש לסמסטר מוצלח באקדמיה

סמסטר נוסף התחיל לפני מספר שבועות וגם הפעם, ניסינו לפענח את השיטה שתאפשר לנו לאזן בין הלימודים לבין החיים שמחוץ לאקדמיה. בינתיים, נראה ששוב כשלנו מלהשיג את האיזון המיוחל. כל שנותר הוא לקוות שבסמסטר הבא, אולי נצליח יותר. כדי להעלות את הסיכויים לכך, אספנו שבעה טיפים שיעזרו לך להתכונן לסמסטר מוצלח, אחת ולתמיד.

התאמת העבודה למערכת השעות והדרישות

בין אם יש לך כבר עבודה, או בין אם הינך בונה על השתלבות בעבודה חדשה במהלך הסמסטר – חשוב להכיר את מערכת השעות. לפני כל התחייבות למסגרת אחרת במקביל ללימודים, מומלץ להבין מראש כמה זמן פנוי יש בלו"ז. במקרה כזה, לא מספיק לחפש אחר המשבצות הפנויות, אלה להבין מה הן הדרישות בכל קורס, מה היקף המטלות וכמה שעות בשבוע נדרשות להשקעה בקורס זה. כך, ניתן יהיה לתכנן את הלו"ז בעבודה ובלימודים במקביל ולשמור על שפיות.

התעדכנות בסילבוס של השנה

בהמשך לסעיף הקודם, כל קורס במערכת מעדכן את הסטודנטים מראש על טיב הקורס, דרישותיו, תנאי הזכאות לנקודות הזכות בקורס ועוד. מדובר בחוזה לכל דבר בין הסטודנט למרצה. לכן, שווה להתעכב רגע על המייל ההוא שנשלח בתחילת השנה ולא טרחנו לפתוח. נמצא שם את המידע שיעזור לנו להתכונן טוב יותר לסמסטר באופן כללי ולהבין למה אנו נכנסים.

להסדיר כל בירוקרטיה שניתן טרם תחילת השנה

תשלומי ארנונה, תווי חניה, כרטיס סטודנט, רב קו מעודכן, עדכון סניף הבנק – כל אלו ועוד, דורשים זמן רב ומילוי טפסים. גם אם את רוב הבירוקרטיה הזו ניתן לבצע כיום באופן מקוון, תמיד יהיה איזשהו טופס שצרי להשלים, הצהרה או פרט ששכחנו למלא. המטלות הקטנות הללו גובות מאיתנו קשב רב שיכול להיות מנוצל לצורכי לימודים.

רכישה מרוכזת ומסודרת של ציוד ללימודים

בין אם אנו לומדים תקשורת חזותית או לימודי כלכלה, לכל קורס רשימת ציוד מומלצת. יחד עם זאת, אין צורך לרכוש מבעוד מועד את המחשב או הטאבלט הטוב ביותר שהמליצו עליו. מומלץ להתחיל ברכישות הסטנדרטיות כמו מחברות מתאימות, תיק גב איכותי, ציוד בסיסי המתאים לאופי הלימודים כמו מחשבון טוב, או סט עפרונות רישום איכותי ללומדים במסלולי האומנויות השונים. רכישה מרוכזת כזו לא רק תחסוך לנו כסף, אלא גם תסדר לנו את המחשבות ותכין אותנו מנטלית לתחילת השנה.

יצירת סביבת עבודה מסודרת וקבועה

בכוחה של סביבת עבודה נעימה ומסודרת להיטיב עם שגרת הלימודים. אין צורך בחדר שלם בו נוכל לסגור את הדלת. לעיתים, מספיק שולחן אחד באזור נטול הסחות דעת בבית. יש כמה כללים לגבי סביבת עבודה יעילה, אשר מומלץ לאמץ:

  • זמינות
  • סדר
  • קביעות
  • בלעדיות

אם יש לנו שולחן אחד בבית, שהוא רק שלנו, מסודר ונקי באופן קבוע וזמין לשימוש בכל רגע נתון – כנראה שמצאנו את סביבת העבודה האידיאלית לזמן הלימודים. כך, ניתן יהיה לגבש שגרת עבודה יעילה במיוחד.

הכרות מעמיקה עם מערכות לניהול זמן

ניהול זמן נחשב לעקב אכילס של כל סטודנט כמעט. מערכת השעות האקדמית עלולה לדחוק אותנו אל הקצה. לעיתים, לא מדובר ביכולות לנהל זמן אלא בעומס שנדמה לנו בלתי פרופורציונאלי למספר השעות ביממה. לכן, מומלץ להכיר מבעוד מועד את אחת ממערכות ניהול הזמן הזמינות ברשת, או לאמץ אסטרטגיה שמתאימה לקצב שלנו. קביעת כללים לניהול זמן נכון ותיעדוף אופן ההשקעה בכל קורס, יכולים לחסוך לנו את כדור השלג של המטלות והחומר המצטבר במהלך הסמסטר ועד תקופת הבחינות.