כל הדרכים לגמור את החודש – גם עם משרת סטודנט

כל הדרכים לגמור את החודש – גם עם משרת סטודנט

שכר לימוד, שכר דירה, קניות בסופר, בירה עם החברים והרבה מאוד הוצאות על ציוד עבור הלימודים – כל אלה ועוד הופכים את חייהם של הסטודנטים ליקרים במיוחד בישראל. כנראה שלא ניתן להימנע לחלוטין מהוצאות אלו, אך בהחלט ניתן להפחית אותן. החל מהרשמה למלגות השונות ועד מגורים מסובסדים – אלו כמה אסטרטגיות יעילות שיעזרו לך לחסוך כסף ולגמור את החודש גם ללא הכנסה גבוהה בשנים הראשונות של התואר.

מלגות לימודים ומחייה

מלגות הן האפיק הראשון אליו נפנה כאשר אנו מבקשים להוזיל את שכר הלימוד שלנו במהלך התואר. קיימות מלגות רבות הנותנות מענה לאלו המתקשים כלכלית לממן את התואר. אולם, חשוב לזכור כי מלגות פונות למגוון רחב ביותר של סטודנטים ואינן קשורות בהכרח במבחני הכנסה. שם נמצא את המלגות השונות שמעניק משרד הביטחון ומלגות הניתנות עבור התנדבות בקהילה או בתוך המסגרת האקדמית.

גם אם חיפשת מלגה בנרות ולא מצאת משהו מתאים – חשוב לדעת כי בכל שנה נפתחות מלגות חדשות הפונות לאוכלוסיות שונות. לכן, שווה לערוך סקר מלגות נרחב בכל שנת לימודים חדשה.

השתתפות בפעילויות נלוות לתואר

אם מסלול הלימודים שלך משתייך למדעי החברה, כמו לימודי משפטים, כלכלה ומנהל עסקים או מדע המדינה – לרוב, נערכים ניסויים, שאלונים ומחקרים על ידי סטודנטים משנים מתקדמות. במקרים רבים נקבל תגמול על מילוי שאלונים שונים, או בהשתתפות בניסוי כזה או אחר. כך נוכל להרוויח פעמיים – גם מלגה (או נקודות זכות) וגם ניסיון וחשיפה לאופי הלימודים בהמשך ולמקצוע עצמו, מנקודת מבט קצת אחרת.

להתמודד עם הבירוקרטיה

אוכלוסיית הסטודנטים יכולה להנות ממגוון רחב של הטבות משתלמות. מלבד הנחות על ארוחות עסקיות או על כוס בירה על הבר, גם המוסדות הציבוריים באים לקראתך. אם יש ברשותך תעודת סטודנט בתוקף ואישור לימודים, ניתן לקבל הנחה בתשלומי הארנונה, בתחבורה הציבורית ובשירותים רבים נוספים. כל שצריך הוא מעט אורך רוח עבור מילוי טפסים. כדי לדעת בדיוק מה עוד מגיע לך, מומלץ לפנות לאגודת הסטודנטים במקום הלימודים.

חשוב לזכור כי לרוב מדובר  בהנחות הניתנות בהתאם לפתיחת השנה האקדמית וכך גם מסתיימות. לכן, חשוב להסדיר את כל הטפסים המתאימים לפני פתיחת השנה, כך נוכל ליהנות ממרב ההטבות זמן רב יותר. מדובר בחיסכון של עשרות אחוזים על שירותים שונים.

להצטרף למגורים מסובסדים במעונות הסטודנטים

אין ספק כי שכר הדירה הוא אחד מהקריטריונים המשמעותיים ביותר בהוצאה החודשית. על אחת כמה וכמה כשמדובר באוכלוסיית הסטודנטים. לרוב, סטודנטים גרים במרכזי הערים ובצמוד למוסדות הלימוד – אזורים שנחשבים יקרים יותר בשל הביקוש הרב.

אמנם, התנסות בחיים עצמאים יכולה להיות מרגשת ומאתגרת כאחד – לדאוג לעבודה ולשכר הדירה ובמקביל למחויבויות האקדמיות שלנו. מדובר בהתמודדות ראויה בהחלט. אולם, אין צורך להתנסות בכך מהרגע הראשון ולמצוא את הדירה הכי שווה בעיר. רוב המוסדות האקדמיים מציעים מגורים בסיסים ומסובסדים במתחמי המעונות השונים. בעזרת ריהוט בסיסי קבוע וקרבה למוסד הלימודים, ניתן לחסוך אלפי שקלים בחודש.

לגלות יצירתיות צרכנית

יש כמה שירותים שאנו לא יכולים לוותר עליהם כסטודנטים. לדוגמה, ציוד מתאים ללימודים כמו לפטופ וחיבור יציב לאינטרנט. אולם, אין זה אומר שיש לבחור במכשיר היקר ביותר כדי להבטיח חוויית לימודים מיטבית. רכישת מוצרים יד שנייה היא דרך נהדרת להתחיל את התואר, עד שנבין בדיוק מה אנו צריכים. כמו כן, השוואת מחירים תדירה, גם לאחר שרכשנו תוכנית מסוימת יכולה לשרת אותנו. חשוב לזכור כי לעיתים בחירה במוצרים סטנדרטיים עולה לנו יותר – לדוגמה, חיבור לאינטרנט דרך ספק מוכר, נראית כאופציה היחידה לגלישה בבית. אולם, ניתן לרכוש מודם וכרטיס סים נפרד עבור גלישה בבית ולחסוך עשרות שקלים בחודש.