השפעת הרב טאו על המגזר

הבחירות האחרונות היו לא מזמן, אך אין זה מפריע לבחירות נוספות לדפוק בדלת, כך מי שלא אהב מה שקרה בבחירות האחרונות, עשוי עתה לגלות מחדש עד כמה אין זה קל לבקש מעם אחד להכריע בין אינספור מפלגות, במיוחד כאשר לכל אורך הדרך מתעוררות פרשות חדשות ומתעוררים נושאים בוערים שמוציאים אנשים לרחובות.

בגדר שמועה

אם אתם מגיעים מהמגזר, בוודאי שכבר נחשפתם להשפעה הרבה של הרב טאו על אנשים, אם כי מראש נציין שאין לדעת מה יוליד יום, ולו כי לצד פסיקות, הרגלים ונורמות, גם מצויים אנשים חושבים שמבקשים לבחון את השתלשלות הדברים בעיניים שלהם. כך למשל ממש לאחרונה התפרסם שישנה כוונה להרים מפלגה חדשה מטעם אנשי "הר המור", וזאת כאמור בהכוונתו של הרב טאו. האם השמועה אכן הייתה נכונה? ובכן מדובר בעוד דוגמה מוצהרת לניסיון לייצר ספין מופרך, ולו מטעמי מצוקה מצד הבית היהודי שמבקש להחזיר לשורותיו הן את נפתלי בנט והן את מפלגות הימין, כך שאם שמעתם לאחרונה שהרב טאו מקים מפלגה משלו, הגיע הזמן להבין שמדובר בעוד שמועה ותו לא. כמו כן, תוכלו לקרוא עדכונים שוטפים בחדשות באתר כיפה, לצד אתרים נוספים ברחבי הרשת.

אב רוחני ובעל השפעה יתרה

אז מיהו אותו רב טאו שאנשים מבקשים לנצל את שמו על מנת לייצר רעידות אדמה במערכת הפוליטית? ובכן מדובר בנשיא ישיבת הר המור שיושבת בירושלים (מחזיקה בשלוחות נוספות ברחבי הארץ), מדובר באחד הרבנים היותר משפיעים בדרג של הציונות הדתית, ואף אין זה יהיה מוגזם לומר שהוא אביו הרוחני של הזרם החרדי לאומי, זרם שנחשב יחסית שמרני בנישה הציונית דתית.

כוח מכריע

הרב טאו נחשב לדמות מאוד משפיעה, הן עבור תלמידים והן עבור רבנים. כולם ללא יוצא מהכלל רק מחכים למוצא פיו, אך מנגד הוא ממעט במילים וממעט באמירות פומביות. כמו כן, הזרם החרדי לאומי הולך שבי אחר פסיקות של מספר רבנים מאוד מצומצם, שהוא בעצמו כפוף למוצא פיו של הרב טאו, עובדה שמבהירה את כוחו הרב.

מתלמידי צבי יהודה קוק

אם נעצור להכיר את הרב טאו מעט יותר לעומק, נציין שהוא עצמו היה תלמידו של הרב צבי יהודה קוק, ומבחינתו הוא ממשיך דרכו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק, משמע הוא מתייחס אל הפרויקט הציוני כאל נקודת הפתיחה של הגאולה והוא מתייחס אל צה"ל כאל "צבא הקודש".

תנועה ימינה

אם נעצור לבחון את עמדותיו מבחינה פוליטית, ולו בשל הבחירות החוזרות הקרבות בצעדי ענק, רצוי ללמוד מניסיון העבר שהוא תמך במפלגות החרדיות ובמקביל הפנה גב למפלגות הדתיות לאומיות, אלו שנחשבות כמפלגות ימניות קלאסיות. מדוע? ובכן מהות הסיבה נעוצה בחשש שאותן מפלגות דתיות לאומיות איבדו כל כבוד למסורת ישראל, אותה מסורת שכה חשובה מבחינתו עבור הגעתה של הגאולה הנכספת. כמו כן, הזרם החרדי מקצין את דעותיו בכול הנוגע לחברה הישראלית – עובדה שלימים עשויה לערער את מעמדו, עשויה להציגו כמי שבחר לחבור לצד קיצוני.

שאלה של זמן

אם נסכם, נציין שמדובר באדם בעל השפעה פנומנלית על ציבור מאוד רחב, ולא ניתן לבטל את דבריו כלאחר יד, אך מצד שני רצוי לבחון את השאלה הבאה: האם תלמידיו יצליחו לדבוק בדעותיו הקיצוניות (חלקית) לאורך זמן, וזאת כי אין לזלזל בדעתו של הפרט בתוך הציבור הדתי. כמו כן, יש לקחת בחשבון מרכיב נוסף: הרב טאו משתמש בשפה קוקניקית שבין היתר מכילה ביטויים כמו "מעקבי האור" ו"תחיית החול", משמע לא מעט דתיים לאומיים עשויים עם הזמן להתרחק מהשקפותיו, ולו בשל פערי הבנה.