קידום אתרים אורגני: האם מדובר באפיק פרסום משתלם?

בשנים האחרונות, לא מעט בעלי עסקים הבינו שנוכחות דיגיטלית מהווה חלק ניכר מפרסום ושיווק העסק. לנוכחות הדיגיטלית יש מגוון שלוחות ופלטפורמות, החל מנוכחות ברשתות החברתיות, ועד להקמת אתר מקצועי.

הקמת אתר היא חיונית וחשובה במיוחד לכל בעל עסק, לרבות עסקים קטנים, ולו בשל העובדה שזו בין הדרכים הבודדות שבאמצעותן לקוחות יכולים למצוא את העסק שלכם בגוגל, ואם נהיה מדויקים – זו הדרך האידיאלית ביותר. אתר מקצועי לעסק חייב לכלול לא מעט פרטים, החל מפירוט השירותים והמוצרים הנמכרים ועד לדרכים ליצירת קשר עם שירות הלקוחות. עם זאת, אם תרצו שלקוחות פוטנציאליים יגיע אליכם, תצטרכו לנקוט בפעולות נוספות מלבד הקמת האתר, ופה נכנס לתמונה קידום האתרים האורגני.

קידום אורגני – קווים לדמותו

כיום, לא ניתן להסתפק רק בהקמת אתר, אלא שיש לבצע קידום אתרים מקצועי וממוקד מטרה. אך האם מדובר באפיק פרסום משתלם? ובכן, נדון על כך בהמשך המאמר, אך תחילה, נציין כמה עובדות חשובות על התחום. קידום אתרים אורגני, או בשמו השני SEO, הוא תהליך שבמהלכו מבוצעות פעולות ממוקדות שגורמות לכך שהאתר המקודם יופיע במנוע החיפוש כשהמטרה היא להופיע במיקומים הראשונים, כמובן בביטויים הרלוונטיים. הקידום אינו פעולה חד פעמית, אלא שמדובר בתהליך ארוך טווח, שמטרתו לתפעל את האתר באופן מושכל על מנת להופיע בגוגל לאורך זמן.

מקדם אתרים מקצועי יבצע בעבורכם מחקר מילות מפתח, מחקר מתחרים, בניית קישורים ואפיון מסמך אופטימיזציה לאתר, ולו כדי שניתן יהיה לתכנן את אסטרטגיית הקידום באופן נכון וממוקד. בהתאם למחקר המילים, תתוכנן גם אסטרטגיית תוכן, כשהכוונה היא בין היתר למאמרים מקצועיים שייכתבו בבלוג האתר, במטרה למשוך לקוחות פוטנציאליים ולמצב את העסק כמקצועי בתחומו. אגב, טוב לדעת שניתן גם לבצע קידום לוקאלי, כך שאם העסק שלכם ממוקם באזור מסוים בארץ, הרי שתוכלו למקד את הקידום לאזור הרלוונטי.

האם זה משתלם?

התשובה הקצרה היא כן. וכעת נרחיב מעט על אודות יעילותו של קידום האתרים, ולו כדי שתוכלו לראות את מגוון היתרונות שהוא טומן בחובו:

הגעה לקהל היעד הרצוי והגדלת החשיפה – בשונה מקידום ממומן או מקידום ברשתות החברתיות, קידום אתרים אורגני איכותי, יאפשר לכם להופיע במיקומים גבוהים בגוגל, ובכך יגדיל את החשיפה שלכם לקהל יעד רלוונטי. למעשה, הגולשים הם אלה שמחפשים את השירות או המוצר במנוע החיפוש, והמטרה היא שהם יגיעו אל האתר שלכם. אם תהיו ממוקמים במיקום גבוה על ביטויי מפתח רלוונטיים, הסיכויים שייכנסו אל האתר שלכם (ויכירו את השירות\המוצר שלכם) גבוהים יותר.

זו לא מודעה – צרכנים נוטים שלא לתת אמון בפרסומות כך שתראו לא מעט גולשים מפקפקים ביעילותן של המודעות הממומנות ברשת. הקידום האורגני כשמו כן הוא, אורגני. משמע, לא מדובר במודעות או בפרסומת מובהקת, הגולשים יגיעו אל האתר שלכם באמצעות חיפוש בגוגל. פה נעצור לציין שמדובר בהשקעה לטווח ארוך, ולא במודעות שתלויות בזמן, אלא בתכנים איכותיים שימלאו את האתר שלכם, ויישארו שם עד שתחליטו אחרת (מה שאומר שהתנועה לאתר תמשיך לזרום, בשונה מקידום ממומן שעבור תנועה נוספת לאתר תיאלצו להוסיף תשלום).

תפעול שוטף של האתר – קידום אורגני אינו מתנהל רק בזירה החיצונית, אלא בתוך האתר עצמו, כך שמלבד תוצאות ועלייה במיקומים, האתר יתופעל באופן שוטף מבחינה טכנית ותוכנית. מידי חודש יעלו מאמרים לבלוג האתר, ויאפשרו לגולשים לקבל מידע חדש, עדכני ורלוונטי. מכאן, בהחלט ניתן לומר שקידום אתרים יעלה את ערכו של האתר ויבנה מוניטין איכותי עבור המותג, ולו באמצעות תכנים מקצועיים ממוקדי מטרה.

מתי מתחילים לראות תוצאות?

כאמור, קידום אתרים אינו חד פעמי, ומדובר בתהליך ארוך טווח. ניתן להתחיל לראות תוצאות משמעותיות לאחר 3 חודשים, כשכמובן תלוי בביטויים אותם תרצו לקדם ובתחרותיות המאפיינת את הביטויים הללו. זה לא מדע מדויק, והתוצאות עשויות להשתנות מאתר לאתר באופן סובייקטיבי. חשוב לומר שרצוי לבחור במקדם אתרים בעל ניסיון בתחום, כזה שמעודכן בכל השינויים באלגוריתם של גוגל, ולו כי מדובר בתחום דינאמי, אותו יש להכיר באופן מעמיק. מקדם אתרים איכותי יסייע לכם להגיע לתוצאות משמעותיות ולכניסות אורגניות לאתר – כשכל גולש חדש שמגיע אליכם, מהווה הזדמנות מצוינת להפוך ללקוח קבוע.

שנסכם?

קידום אתרים אורגני הוא ללא ספק אפיק פרסום משתלם. הוא מאפשר לכם למצב את העסק כמקצועי ואיכותי, ויסייע לכם להגיע למיקומים הראשונים בגוגל – בכך תוכלו להגיע לקהל היעד שלכם ואף לאסוף לקוחות חדשים.