מקימים עסק? אל תוותרו על הנראות שלכם!

יש לא מעט חלומות וקבלת החלטות מאחורי הקמת עסק, ויש לא מעט מטלות שמחכות לאחר הקמת העסק, כאשר לצד תוכנית עסקית, היתכנות כלכלית, אמצעי מחשוב, פתיחת רישיון עסק וכדומה, גם ראוי להתייחס לנראות, וזאת כי ממש כפי שאנשים "אוכלים עם העיניים", כך גם אנשים מחליטים האם לרכוש מוצר (או שירות) בהתאם לנראות של העסק, ופה מדובר בהזדמנות פז למשוך לקוחות בחכה מעוצבת ומושכלת, משמע מדובר בהזדמנות להרוויח נקודות זכות עוד לפני שאנשים מכירים את העסק מבפנים, כך שהם מראש יתייחסו אליו באופן חיובי.

בונים ארגז כלים

אז כיצד משקיעים בנראות של העסק? ובכן עסק אינו בהכרח אלמנט פיזי, אך עדיין מחזיק בייצוג דו ותלת ממדי, ועל כן יש עם מה לעבוד, ובעידן של היום ידוע לכל שהשלב הראשון הוא להגדיר אפיון, משמע לעצב לוגו ולהגדיר צבעים, פונט ואף את האווירה שמבקשים לשדר, כאשר את סך ההחלטות מאגדים ומכניסים לתוך "ארגז כלים", כך שמתאפשר בכל פעם לגזור עיצובים רצויים, ולו עבור התחנה הראשונה – עיצוב אתר דיגיטלי. פה נעצור ונחדד שתחזוקה של אתר כוללת אינספור נדבכים, קרי בחירת חברה לאחסון אתרים, אך זהו נושא חשוב אחר, עליו תוכלו לקרוא כאן.

לעצב לוגו לעסק

אופטימיזציה עיצובית

לאחר שיש ארגז כלים ואף לאחר שמרימים אתר עסקי, כזה שמותאם למאפיינים הספציפיים של קהל היעד, חשוב לבדוק האם אכן קלעתם למטרה, האם אכן הבחירות העיצוביות "אופנתיות" ומושכות תנועה, וזאת תוכלו לבצע באמצעות שורת כלי אופטימיזציה שמצויים ברשת. פה נבהיר שאין מדובר בפעולת "שגר ושכח", אלא מדובר בפעולה שמצריכה בדיקה תקופתית וכמובן היענות מקצועית.

מעבר לצבעים ובחירת תמונות

חשוב להבין שעסק משאיר רושם גם במגוון רבדים נוספים, כאלו שאינם בהכרח קשורים לצבעים, צורניות וסגנון, אלא בין היתר הנראות של העסק מושפעת מאופי הטיפול בלקוחות – מושפעת מאיכות השירות, וזאת כי כאשר עסק מתנהל באופן יעיל, נקודתי, מקצועי ואמין, הלקוח מתרשם ומחליט להמשיך את שיתוף הפעולה, משמע העסק נתפש כמקום איכותי ורציני. פה נעצור ונחדד שכיום קיימות אינספור תוכנות ייעודיות עבור עסקים, כאלו שמייעלות אינספור מהלכים, כך שגם זוכים להעניק ללקוח שירות טוב יותר, גם חוסכים בזמן ובהוצאות תפעול וגם מונעים שלל טעויות אנוש.

רזומה דיגיטלי

עוד היבט שמשפיע על הנראות של העסק נוגע לתגובות שאנשים משאירים ברשת, לתהודה שיש לעסק ברשת, לאופי "החיזור" אחר הלקוחות ברשת וליכולת למצוא את העסק בקלות ברשת הדיגיטלית – היכן שאנשים משווים, רוכשים, מבררים וכדומה. מכאן שחשוב ביותר להשקיע בקידום (אורגני או ממומן), חשוב שהעסק יהיה נוכח היכן שקהל היעד "מסתובב", חשוב שהרשת תכיל ביקורות חיוביות ובאופן כללי חשוב להשקיע בכל המישורים. מסקנה? בהחלט חשוב כיצד העסק שלכם נראה, הן פיזית והן תודעתית!